چرا «نهادهای امنیتی» درباره مسمومیت‌ دختران «اطلاع‌رسانی»نمی‌کنند؟ / کوهکن پاسخ داد

چرا «نهادهای امنیتی» درباره مسمومیت‌ دختران «اطلاع‌رسانی»نمی‌کنند؟ / کوهکن پاسخ داد

اصلاحات نیوز نوشت:یک نماینده سابق مجلس می گوید: مسمومیت دانش آموزان دختر از یک محل و مدرسه به چند مدرسه و محل و استان رخ داده و طبیعتا نمی‌توان قبول کرد که این یک امر تصادفی است و مثلا در کنار مدرسه یک منبع گازی وجود داشته! و باعث مسمومیت دانش اموزان شده است، از همین رو به سمت یک عامل بیرونی می‌رود که با هر نیت شوم و پلیدی این کار را دنبال می‌کند.

محسن کوهکن، فعال سیاسی و نماینده سابق مجلس با اشاره به اتفاقات اخیر در خصوص مسمومیت های سریالی دانش آموزان دختر، می‌گوید: زمانی که اتفاقی در کشور رخ می‌دهد، به شکل های مختلفی می‌توان با آن برخورد کرد. یک عده ای نوع برخوردشان به شکلی است که باید تعبیر خوشبینانه از یاد کرد، عده‌ای دیگر به شکلی برخورد و اظهارنظر می‌کنند که بدبینانه است، یک نوع برخورد دیگری هم وجود دارد که واقع بینانه است. قطعا برای رسانه ها و مردم و کسانی که در این قبیل موضوعات ورود پیدا می‌کنند، حتما شکل سوم را شکل صحیح و درستی می‌دانیم.

وی ادامه داد: اظهار نظر خوشبینانه در این موضوع چیزی است که بگوییم نه اتفاقی رخ نداده، شکل بدبینانه همان شکلی است که رسانه های معاند مطرح می‌کنند و دامن می‌زنند و آن را تبدیل به مسئله روز کشور می‌کنند و شکل واقع بینانه به نحوی است که کسانی که براساس و فهم شناخت صحیحی که بر اثر به دست آوردن علوم اکتسابی و تجربی دارند، زمانی که از آنها سوال می‌شود که نظرتان در این مورد چیست، اگر در آن خصوص اطلاعات کافی داشته باشند پاسخ می‌دهند و اگر هم اطلاعات کافی و دقیقی نداشته باشند، از اظهار نظر کردن خودداری می‌کنند. در اظهار نظر واقع بینانه، طبیعی است که تعجیل کردن معنا و مفهومی ندارد. اما ما در شرایطی هستیم که در همان محور واقع بینانه هم، رسانه های ما و صداوسیما برای اینکه میدان را به خوشبینان و بدبینان ندهند، باید مرحله به مرحله این موضوع را شفاف سازی کنند و افکار عمومی را به صورت کم و بیش مطلع کنند.

مسمومیت دانش آموزان دختر از یک محل و مدرسه به چند مدرسه و محل و استان رخ داده و طبیعتا نمی‌توان قبول کرد که این یک امر تصادفی است و مثلا در کنار مدرسه یک منبع گازی وجود داشته! و باعث مسمومیت دانش اموزان شده است، از همین رو به سمت یک عامل بیرونی می‌رود که با هر نیت شوم و پلیدی این کار را دنبال می‌کند.

کوهکن در ادامه می‌گوید: یک سوالی که وجود دارد این است که آیا امروز سوالات این‌چنینی می‌تواند اتفاقی باشد؟ خب خیر. چرا که از یک محل و مدرسه به چند مدرسه و محل و استان رخ داده و طبیعتا نمی‌توان قبول کرد که این یک امر تصادفی است و مثلا در کنار مدرسه یک منبع گازی وجود داشته! و باعث مسمومیت دانش اموزان شده است، از همین رو به سمت یک عامل بیرونی می‌رود که با هر نیت شوم و پلیدی این کار را دنبال می‌کند.

این فعال سیاسی، با اشاره به اینکه امروزه در دنیا جنگ‌های بیولوژیکی نیز مطرح است، گفت: برای اظهار نظر واقع بینانه اگر اطلاعات کافی نداریم نباید سکوت کنیم، می‌توانیم روشن شدن زوایای امر را به عنوان یک خواسته و مطالبه عنوان کنیم که از کسانی که ابزار لازم را دارند، درخواست کنیم . نه اینکه مانند موضوع حمله به شاه چراغ که برخی از هول حلیم در دیگ افتادند و اعلام کردند که کار خود نظام است.

محسن کوهکن می‌گوید: برخی می‌گویند وزارت اطلاعات و سپاه که ریگی را از آسمان می‌آورند چرا نمی‌توانند عوامل مسموم کننده دانش آموزان را دستگیر کنند، خب این ها اطلاعاتی از این مسائل اینچنینی ندارند ،اگر مسئله ساده‌ای بود که اینگونه اتفاق نمی‌افتاد. فلذا برخورد منطقی و معقول این است که اعتماد کنیم و اگر اطلاعاتی داریم بدهیم. گاهی اوقات دشمن فشارهایی را وارد می‌کند که مجموعه های مربوط زودتر از موعد مقرر صحبت کنند تا سرنخ ها را بدهند؛ برخی مواقع اگر زودتر از موعد صحبت کنیم سرنخ‌ها می‌سوزد و بقیه عوامل دخیل متوجه می‌شوند یا فرار می‌کنند یا کارهای دیگری انجام می‌دهند.

وی با تاکید بر اینکه وقتی یک سوژه ای به صورت سریالی و زنجیره وار رخ می‌دهد، قطعا موضوع پیچیده ای است که نیاز به زمان دارد، تصریح کرد: مسئولان حتما باید موضوع را برای مردم شفاف سازی کنند. وقتی گفته می‌شود که امروز یک جنگ ترکیبی علیه شما به راه انداخته اند، لایه های مختلفی دارد و این مسموم کردن دانش آموزان آخرین لایه نیست. مسموم کردن دانش آموزان ساماندهی شده است و اقدامات ساماندهی شده را نمی‌توان احساسی و بدون در نظر گرفتن تمام جوانب امنیتی با آن برخورد کرد.

نماینده سابق مجلس گفت: نهادهای امنیتی موضوع را در دست دارند و اطلاعات دارند اما برای اینکه سرنخ ها را بروز ندهند فعلا صحبت نمی‌کنند. کشف شبکه ضدانقلاب و خرابکاری و برخورد با آنها بسیار پیچیده است و مثلا مانند برخورد با کشف حجاب و موضوعات اینچنینی نیست. اقدامات فردی کاملا و سریعا قابل شناسایی و برخورد است. کسانی که کارهای ساماندهی شده انجام می‌دهند افراد آموزش دیده ای هستند تا چنین اتفاقاتی را رقم بزنند.

وی در پاسخ به این سوال که آیا این کار می‌تواند از سوی جریان‌های تندرو داخلی رخ داده باشد یا خیر، گفت: بنده از قبل از انقلاب در ارتباط با این جریانات مطالعه می‌کردم و اطلاعات داشتم و دارم. اما کسانی که منهای خطی که از بیرون و دشمنان می‌گیرند و صرفا با تکیه بر اعتقادات ارتجاعی و غلطی که دارند، دست به چنین کاری بزنند را محتمل نمی‌دانم.

بازدیدها: 1

مطالب مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *