هشت هزار مسافر نوروزی از جاذبه های مه ولات خراسان رضوی دیدن کردند

هشت هزار مسافر نوروزی از جاذبه های مه ولات خراسان رضوی دیدن کردند

تربت‌حیدریه- ایرنا – معاون عمرانی فرماندار و جانشین ستاد خدمات سفر “مه‌ولات” گفت: در تعطیلات نوروزی امسال حدود هشت هزار نفر مسافر و گردشگر از جاذبه‌های دیدنی این شهرستان دیدن کردند.

جواد صفرنژاد روز دوشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: این آمار هشت هزار نفری صرفا با هدف دیدن جاذبه های گردشگری مه ولات بوده است و شامل دیگر مسافران و سفرهای نوروزی با هدف زیارت، دید و بازدید یا عبور از شهرستان به مقصد دیگر شهرها نظیر مشهد نمی‌شود.

وی اضافه کرد: کویر میاندهی، آرامگاه منسوب به عارف نامی ابوسعید ابولخیر، باغات نمونه پسته و ارتفاعات شمال مه ولات بویژه روستاهای تاریخی و هدف گردشگری ازغند، قلعه جوق و چنار بیشترین میزان حضور گردشگر و مسافر را در تعطیلات نوروزی امسال تجربه کرد.

وی اظهار کرد: از ۲۴ اسفند پارسال تا روز گذشته (قبل از سفرهای روز طبیعت) تردد یک میلیون و دویست هزار خودرو در محورهای اصلی و مبادی ورودی مه ولات ثبت شد که مقصد بیشتر آنها سفرهای زیارتی به مشهد مقدس بوده است و در این بین تعدادی از مسافران و زائران در این شهرستان اقامت کوتاه یا شبانه داشتند.

معاون فرماندار مه ولات گفت: رویکرد ستاد تسهیلات سفر این شهرستان ایجاد خاطره خوش و رضایت مسافران نوروزی است از این روی گشت های پلیس راه و گروههای امداد و نجات، مدافعان سلامت و راهنمای گردشگران در کنار دیگر دستگاه های اجرایی و خدمات رسان وظیفه ارائه خدمات مطلوب را بر عهده دارند.

همچنین محمود کبیر رییس اداره راهداری و حمل نقل جاده ای مه ولات نیز با ابراز رضایت از اینکه در تعطیلات نوروزی امسال سانحه رانندگی جدی و غم بار در راههای ترانزیتی شهرستان پیش نیامد، گفت: از مجموع ۷۶۸ کیلومتر راههای مه ولات ۴۶۸ کیلومتر آن جاده اصلی است که در مسیر استانهای جنوبی به مشهد یا غرب خراسان رضوی قرار دارد.

مه ولات با ۵۵ هزار نفر جمعیت در ۲۰۷ کیلومتری جنوب مشهد و هم مرز با شهرستانهای گناباد، تربت حیدریه، کاشمر و بجستان دارای توانمندیهای مختلف بویژه در بخش کشاورزی است و بالاترین میزان پسته استان خراسان رضوی در این شهرستان تولید می شود.

قسمت عمده کویر خراسان رضوی از جنوب مه ولات شروع می شود از این روی برای برخی گردشگران جذابیت دارد.

بازدیدها: 0

مطالب مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *