الکتروموتور انتقال آب دریا در جوین خراسان رضوی تولید شد 

الکتروموتور انتقال آب دریا در جوین خراسان رضوی تولید شد 

سبزوار- ایرنا- مدیرعامل شرکت صنایع ماشین‌های الکتریکی جوین گفت: برای نخستین بار الکتروموتورهای مورد نیاز طرح آبرسانی از دریا، در این شرکت دانش‌بنیان خراسان رضوی تولید شد.

محمد رستمی روز چهارشنبه با اشاره به توان تولید الکتروموتورهای صنعتی مورد نیاز صنایع کشور در شهرستان جوین، به خبرنگار ایرنا اظهار داشت: متخصصان، مهندسان و کارگران مجموعه شرکت صنایع ماشین های الکتریکی جوین موفق به ساخت و طراحی الکتروموتور “عمود نصب” برای صنعت انتقال آب کشور شدند

وی افزود: این الکتروموتور ۱۶۴۰ کیلووات برای نخستین بار در کشور در این واحد صنعتی تولید شده که پس از آزمایش، برای آبرسانی و انتقال آب از دریا و دستگاه آب شیرین کن مورد استفاده قرار می گیرد.

مدیرعامل شرکت صنایع ماشین‌های الکتریکی جوین گفت: دانش فنی تولید الکتروموتوری با این کاربرد تنها در اختیار چند کشور محدود بود که طی هشت ماه با دانش بومی متخصصان این شرکت دانش بنیان مرحله طراحی و تولید آن اجرا شد و ۲۰ دستگاه از این الکتروموتور عمودنصب تولید می شود.

رستمی افزود: در سالهای گذشته نیز الکتروموتورهای مورد نیاز طرح آبرسانی به استان های خوزستان و همدان در این شرکت دانش‌بنیان در شهرستان جوین خراسان رضوی تولید شده بود.

وی اظهار داشت: این واحد صنعتی در سالهای اخیر اقدام به تولید الکتروموتور غول‌پیکر سنکرون، نخستین الکتروموتور ضدانفجار و ایمن کشور با کاربرد در صنایع گوناگون مانند فولاد، مس، سیمان، آب و فاضلاب، نفت و مترو نیز کرده بود.

شرکت ماشین های الکتریکی جوین (جمکو) به عنوان یکی از بزرگترین تولیدکنندگان الکتروموتور در ایران، در حاشیه جاده سبزوار – اسفراین، در ۲۵ کیلومتری شهر نقاب، مرکز شهرستان جوین و ۴۵ کیلومتری شمال سبزوار واقع است.

نقاب مرکز شهرستان ۵۴ هزار نفری جوین در ۳۱۰ کیلومتری غرب مشهد قرار دارد.

بازدیدها: 0

مطالب مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *