استاندار خراسان رضوی: اعتبار مورد نیاز برای اجرای طرح حرم تا حرم در خراسان رضوی ۳۳۰ هزار میلیارد ریال است

اعتبار مورد نیاز برای اجرای طرح حرم تا حرم در خراسان رضوی ۳۳۰ هزار میلیارد ریال است

مشهد- ایرنا- استاندار خراسان رضوی گفت: طرح حرم تا حرم در استان نیازمند اعتبار ۳۳۰ هزار میلیارد ریالی است که نخستین گام برای تامین این اعتبار برداشته شده است.

یعقوبعلی نظری روز شنبه در حاشیه مراسم تست گرم بخش نخست خط سوم مترو مشهد در جمع خبرنگاران افزود: تامین ۱۰۰ هزار میلیارد ریال از این مبلغ از محل مولدسازی پیش بینی شده است.

به گزارش ایرنا، طرح آزاد راه مسیر حرم تا حرم از حرم مطهر امام رضا (ع) تا حرم مطهر حضرت معصومه (س) به طول هزار کیلومتر، تنها آزادراه شرق کشور است که با ساخت آن مسیر آزادراهی ایران به ۲ هزار و ۵۰۰ کیلومتر می‌رسد و پیش‌بینی‌ می‌شود این طرح تا سال ۱۴۰۷ تکمیل شود.

همچنین آزادراه حرم تا حرم در گذرگاههای شرق و غرب و شبکه بزرگراهی آسیایی واقع است و اتصال این آزادراه به شبکه آزادراهی داخل کشور باعث ایجاد گذرگاه آزادراهی غرب به شرق، اتصال آن به ترکیه و راههای بین‌المللی از طریق مرز بازرگان می شود.

طول کلی آزاد راه در خراسان رضوی ۲۲۳ کیلومتر است که سبزوار – نیشابور و مشهد را به هم متصل می کند.

کارفرمای طرح، “شرکت ساخت و توسعه زیربناهای حمل و نقل کشور” و سرمایه گذار آن “قرارگاه سازندگی خاتم الانبیاء” است.

استاندار خراسان رضوی گفت: زیارت از حوزه های بسیار مهم است و در این راستا سه کلان پروژه آزادراه حرم تا حرم، قطار سریع السیر مشهد- تهران و شهر فرودگاهی امام رضا (ع) تعریف شده است.

نظری افزود: پروژه قطار سریع السیر مشهد- تهران در برنامه هفتم سند شده است و باید اجرا شود و اسناد بالادستی قوی تری نیز در خصوص این پروژه وجود دارد و تامین منابع و مدل اجرایی و تامین منابع مالی آن نیز پیش بینی شده است.

وی ادامه داد: هزینه اجرای این پروژه ۲۰ میلیارد دلار است و از قرارگاه خاتم خواسته شده است مجری اجرای این پروژه باشد و امید است موانع اجرای این پروژه به زودی مرتفع و عملیات اجرایی آن آغاز شود.

استاندار خراسان رضوی گفت: مطالعات اولیه شهر فرودگاهی نیز به پایان رسیده است و فقط در خصوص باند مشکلاتی وجود دارد که با اصلاح آن این پروژه اجرایی خواهد شد.

عملیات «تست‌گرم» بخش نخست خط سوم قطار شهری مشهد از پایانه امام رضا (ع) به سمت حرم مطهر رضوی و میدان شهدا روز شنبه با حضور مسوولان استانی و کشوری با موفقیت انجام شد.

بازدیدها: 0

مطالب مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *