همکاری هنرمند ایرانی با ۲ ارکستر سمفونیک چین

همکاری هنرمند ایرانی با ۲ ارکستر سمفونیک چین

تهران- ایرنا- علی رهبری آهنگساز و رهبر بین‌المللی ارکستر با دعوت مجدد کشور چین با ۲ ارکستر سمفونیک جدید در این کشور به روی صحنه خواهد رفت.

به گزارش ایرنا، علی رهبری آهنگساز و رهبر بین‌المللی ارکستر با دعوت مجدد کشور چین با ۲ ارکستر سمفونیک جدید در شهرهای کینگ دائو و گویانگ، با آثاری از آهنگسازان روس به روی صحنه خواهد رفت.

با دعوت این دو ارکستر از علی رهبری، تعداد ارکسترهای دعوت کرده از وی‌ به عدد هشت می رسد.

نخستین کنسرت علی رهبری، اول اردیبهشت سال ۱۴۰۳ در شهر کینگ دائو، همراه با ارکستر سمفونیک کینگ دائو «Qingdao Symphony orchestra» و دومین کنسرت هفتم اردیبهشت همراه با ارکستر سمفونیک گویانگ «Guiyang Symphony orchestra» خواهد بود.

این ارکسترها نیز مانند بیش از ۲۰ ارکستر سمفونیک دیگر کشور چین، هر کدام حدود ۸۵ عضو دارند و ضمن همکاری با رهبران چینی، از رهبران مشهور و پرتجربه جهان نیز برای ارتقای سطح کیفی ارکسترشان دعوت کردند

علی رهبری، که اکنون در کنار والری گرگیف رهبر مشهور روسی، سمت رهبری دایم میهمان اُپرای مارینسکی در سنت پترزبورک را برعهده دارد، تاکنون به ۶ ارکستر سمفونیک دیگر کشور چین؛ ارکستر فیلارمونیک پکن، ارکستر فیلارمونیک هانگژو، ارکستر سمفونیک شنزن، ارکسترهای سمفونیک جوانان شماره یک و دو پکن و ارکستر فیلارمونیک ووهان نیز دعوت شده است.

علی رهبری موسیقیدان، آهنگساز و رهبر بین‌المللی ارکستر متولد ۱۳۲۷ در تهران است. او پیش از این نیز سمت رهبر دایم میهمان را در ارکسترهایی همچون فیلارمونیک رادیو تلویزیون بلژیک، فیلارمونیک چک و فیلارمونیک بلگراد برعهده داشته است.

وی مدیریت هنری ارکسترهای سمفونیک شهرهای بروکسل، مالاگا، زاگرب و مالاگا را نیز عهده‌دار بوده است. این آهنگساز با رهبری بیش از ۱۲۰ ارکستر مطرح دنیا و ضبط حدود ۲۵۰ آلبوم اثر موسیقی کلاسیک جهانی با مهمترین ارکسترها و اُپراهای دنیا یکی از مطرح‌ترین چهره‌های موسیقی ایران است.

بازدیدها: 0

مطالب مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *