حمله به هاشمی با اسم‌ رمز «روستا»

اين‌بار روستاييان بهانه شده‌اند؛ صفا و صداقت ويژگي بارز اهالي روستاست اما چرا برخی به خود اجازه می‌دهند اقشار مختلف مردم کشور را بهانه بازی‌های سیاسی و جناحی خود قرار دهند. اين روزها برخي درصدد سوءاستفاده از صداقت و حياي مردم روستانشین هستند و مي‌خواهند آنان را ابزار هجمه به شخصيتي قرار دهند كه بيشترين برنامه‌ريزي را براي توسعه کشور از جمله روستاها داشته و آنچه به عنوان تحولات روستايي در سال‌هاي اخير به عنوان سند افتخار دولت‌ها مطرح شده است همه ناشي از برنامه‌ريزي‌هاي صورت گرفته در دولت او بوده است

قضیه دقیقا از زمانی آغاز شد که خبر اعلام آمادگی آیت‌ا… هاشمی برای کاندیداتوری در انتخابات مجلس خبرگان منتشر و علنی شد و برخی که سالهاست از این حضور می‌ترسند چراغ تاریکخانه‌های تخریب خود را روشن کردند تا اگر نتوانستند آیت‌ا… را از تصمیم خود منصرف کنند لااقل تلاش کنند تا نوعی بدبینی نسبت به چهره شناخته شده انقلاب و یار نزدیک امام‌خمینی(ره) ایجاد کنند که البته خود بهتر از هر قشری می‌دانستند این ره که می‌روند به ناکجاست

حمله به هاشمی با اسم‌ رمز «روستا»

آرمان – مطهره شفيعي: اين‌بار روستاييان بهانه شده‌اند؛ صفا و صداقت ويژگي بارز اهالي روستاست اما چرا برخی به خود اجازه می‌دهند اقشار مختلف مردم کشور را بهانه بازی‌های سیاسی و جناحی خود قرار دهند. اين روزها برخي درصدد سوءاستفاده از صداقت و حياي مردم روستانشین هستند و مي‌خواهند آنان را ابزار هجمه به شخصيتي قرار دهند كه بيشترين برنامه‌ريزي را براي توسعه کشور از جمله روستاها داشته و آنچه به عنوان تحولات روستايي در سال‌هاي اخير به عنوان سند افتخار دولت‌ها مطرح شده است همه ناشي از برنامه‌ريزي‌هاي صورت گرفته در دولت او بوده است. آیت‌ا… هاشمی رفسنجانی در شرايطي عهده‌دار مديريت اجرايي كشور شد كه همه مردم دست در دست هم بايد به ترميم خرابي‌هاي پس از جنگ تحميلي مي‌پرداختند اما وی به عنوان رئیس دستگاه اجرایی کشور فراموش نكرد كه همه بخش‌های کشور از شهرهای بزرگ گرفته تا روستاها را بايد آباد كرد و اين آباداني پاداشي براي رشادت‌ها و صبوري‌هاي آنهاست.

قضیه دقیقا از زمانی آغاز شد که خبر اعلام آمادگی آیت‌ا… هاشمی برای کاندیداتوری در انتخابات مجلس خبرگان منتشر و علنی شد و برخی که سالهاست از این حضور می‌ترسند چراغ تاریکخانه‌های تخریب خود را روشن کردند تا اگر نتوانستند آیت‌ا… را از تصمیم خود منصرف کنند لااقل تلاش کنند تا نوعی بدبینی نسبت به چهره شناخته شده انقلاب و یار نزدیک امام‌خمینی(ره) ایجاد کنند که البته خود بهتر از هر قشری می‌دانستند این ره که می‌روند به ناکجاست. اما باید از آنها پرسید مگر منافع جناحی و گذرا چقدر اهمیت دارد که ایثارها و فداکاری‌های اقشار مختلف مردم را فراموش کرده و حتی از قشر زحمتکش روستانشین که به دور از هیاهوهای تبلیغاتی و جناحی تنها برای رفع نیازهای کشور تلاش شبانه‌روزی می‌کنند، برای رسیدن به مقاصد خود سوءاستفاده سیاسی می‌کنند؟

کلید هجمه از کجا زده شد؟

ماجرای هجمه اخیر از آنجا آغاز شد که آیت‌ا… هاشمی در مصاحبه‌ای گفت: «اگر بناست کسانی امام(ره)را بشناسند، آنهایی هستند که لحظات حساس را خدمت امام بودند. از لحظه‌هایی که امام کارشان را شروع کردند و تا آخرین لحظه که از دنیا رفتند، جزو امنای امام بودند. اعتمادی که امام در تاریخ خودشان به ما داشتند به کمترکسی داشتند. اینهایی هم که چنین حرف‌هایی می‌زنند، یک ادعاست و بی‌دلیل می‌گویند ما می‌خواهیم امام را همانگونه که هستند، بشناسانیم. اصلا افتخارمان این است که امام را درک کردیم. آنهایی که درک نکردند و می‌گفتند که جواب این خونها را چه کسی می‌دهد و مبارزه حرام است، باید فکری بکنند.» و زمانی که از او پرسیده شد شما اساسا اینها را انقلابی می‌دانید؟ پاسخ داد: « فرق می‌کنند. بعضی‌هایشان انقلابی بودند و وقتی که سختگیری‌های حکومت زیاد شد، دیگر ادامه ندادند. بعضی‌ها هم اصلا آن موقع نبودند و در کوچه‌های روستاهایشان می‌گشتند. ولی الان آمده‌اند و انقلابی شده‌اند.»

منظور از روستاییان چه بود؟

اما منظور هاشمی از «گشتن در روستاهایشان» چیست که امروز به بهانه‌ای برای هجمه تندروها و سوءاستفاده از کلام وی تبدیل شده است؟ بی‌گمان منظور آیت‌ا… روستاییان باصفا و غیور کشور نیستند که در زمان مبارزه در دولت هرگاه احساس حضور در صحنه داشتند پیش از همه وارد عرصه شدند و تاریخ انقلاب شاهد برای آن زیاد دارد. افراد منصف و میانه‌رو به خوبی از منظور آیت‌ا… آگاه هستند و آنهایی هم که خود را به خواب زده‌اند نمی‌توان به سادگی بیدار کرد. رئیس مجمع تشخیص مصلحت نظام به طور یقین اشاره دارد به افرادی که از ابتدا اهل مبارزه نبودند و اگر چه در کلام خود را همراه دیگر انقلابیون نشان می‌دادند اما در عمل ترجیح می‌دانند به مکان‌هایی دورتر از کانون اصلی مبارزات رفته و خود را از انظار عمومی دور نگه دارند تا مبادا وظیفه‌ای برای آنها در مبارزه تعریف شود. اکنون هم در عرصه‌های سیاسی مشاهده می‌شود برخی برای به دوش نکشیدن بار مسئولیت در مواقع حساس به نقاط دورافتاده و محل زادگاهشان سفر می‌کنند تا سنگینی نگاه دلسوزان را تحمل نکنند. اما مخالفان آیت‌ا… که از ابتدای هفته با سپردن پوسترهایی به دست روستانشینان مختلف و گرفتن عکس از آنها و انتشار در صفحات مجازی و سایت‌هایشان سعی در القای بی‌احترامی آیت‌ا… هاشمی به روستاییان را داشتند و کمپین‌های بی‌محتوایی با عنوان «ما روستایی هستیم» به راه انداخته‌اند، به دنبال چه هستند. هرچند روش‌هایشان آنچنان نخ‌نما شده است که خود را پشت نقاب پنهان می‌کنند تا شاهد نگاه تند و عتاب‌آلود جامعه میانه‌رو نباشند. اما آنچه مشخص است پوسترهایی است که یک‌شکل وهمه از سوی یک گروه تهیه و به روستاهای مختلف ارسال شده است که این نشان‌دهنده سازماندهی‌شده بودن این هجمه است.

روستازاده علیه روستایی؟!

طنز ماجرا اینجاست که تخریبگران آن اندازه بی‌دانش بودند که نمی‌دانستند آیت‌ا… هاشمی یک روستازاده است و در روستای نوق ۶۰کیلومتری کرمان به دنیا آمده است. رئیس مجمع تشخیص مصلحت نظام چندی پیش با مرور گذشته و محل تولد خود توضیح داده بود: «آن زمان اوایل قدرت گرفتن رضاخان بود. روستای ما در آن موقع، روستایی عقب‌افتاده و منزوی بود. در سال‌های اول کودکی، چیزی متوجه نمی‌شدم. کم کم که به دوره دبستان رسیدیم، جنگ جهانی داشت شروع می‌شد و شرایط سختی بر مردم می‌گذشت. چیزی شبیه قحطی در روستا وجود داشت و مردم آنجا خیلی در مضیقه بودند. فشارهای مأموران دولت (ژاندارم‌ها و امثال اینها) مردم را اذیت می‌کرد. حقیقتاً دوران بدی برای مردم بود. البته خانواده‌ها از لحاظ مادی، خیلی نیازمند بودند ولی وقتی فضای روستا، فضای فقیرانه‌ای بود، بر همه سخت می‌گذشت. روستای ما مردم متدینی دارد. خانواده ما فرهنگی بودند و پدرم تحصیلات دینی داشت و به کارهای اسلامی خیلی مأنوس بودند. در مجموع فضای خانواده، فضای سازنده‌ای بود.» آیا واقعا می‌توان پذیرفت ذهن سالم بخواهد شخصیتی که این چنین فضای روستای محل تولد خود را تشریح مي‌کند به بی احترامی به روستانشینان متهم کند؟ وااسفا از این منافع جناحی که برخی برای نیل به آن از هر بهانه‌ و ابزاری استفاده می‌کنند و به دروغ و تظاهر سنگ دفاع از مردم را به سینه می‌زنند غافل از آنکه اهداف دیگری در سر دارند.

بازدیدها: 143

مطالب مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *