واکنش پرستویی و امیریوسفی به برخورد زننده با معتمدآریا در کاشان

 

 

انتشار خبر برخورد ناشایست با بانوی هنرمند سینما؛ فاطمه معتمد‌آریا در کاشان؛ پرویز پرستویی و محسن امیریوسفی را به واکنش واداشت.

به گزارش خبرنگار ایلنا، پرویز پرستویی در حمایت از همکار قدیمی خود چنین نوشت: «حتما در دنیای مجازی و رسانه‌ها شنیدید که چه توهینی به بازیگر ارزنده و همکار خوب من در کاشان، شهر سهراب سپهری شده. فقط میتونم بگم برای اون دسته از هموطنانی که مرتکب چنین عمل زشت و پست شده‌اند متاسفم چراکه معتمدآریا دشمن نیست بلکه یکی از هنرمندان خوب کشورمان است. چه خوب است که دوغ را از دوشاب تشخیص دهیم. این برخورد شایسته با یک هنرمند نیست، یادمان باشد با کسانی که سرمایه‌های مملکت را غارت کردند چنین برخوردی نکردیم.»

12

محسن امیریوسفی، کارگردان سینمای ایران نیز با نوشتن یادداشتی نسبت به اتفاق پیش آمده برای فاطمه معتمد‌آریا در سینمای کاشان واکنش نشان داد.

او در این یادداشت نوشته است:

برای سیمین بانوی سینمای ایران

خبر را که شنیدم شوکه شدم، اعتراض به حضور فاطمه معتمدآریا در کاشان! این بود رسم مهمان‌نوازی؟! شهری با فرهنگ چندهزارساله، با پشتوانه غنی از حضور بزرگان مذهب تشیع، با معماری سحرانگیز، با سهراب سپهری، دکتر آریانپور، کمال الملک، ابوالحسن صبا و با ده ها افتخار دیگر.

نمیدانم آن افراد محترمی! که آن روز پشت در سینما تجمع کرده بودند میدانستند اعتراضشان به چه کسی و چه چیزی است؟! فیلمی بنام "یحیی سکوت کرد" با مجوز قانونی ساخته شده و در اکران‌های محدودی که دارد با هزار امید و آرزو، جشن شروع اکرانش در کاشان است و کارگردان جوان به همراه بازیگر فیلم، چند ساعتی مهمان آن شهر میشوند. این آدم‌ها از کجا بودند؟ کدامین دیار؟ درسه دهه‌ی گذشته چند بار میهمانِ بازیهای ماندگارش بودند؟ و با بازیهای درخشان او در سینما و تلویزیون خندیدند و گریستند. چه کسی بهتر از سیمین بانوی سینمای ایران توانسته مصائب زنی رنج دیده در «روسری آبی» مادر یک جانباز در «گیلانه» و معصومیتی طنازانه را در «هنرپیشه» و فیلمهای کمدی‌اش برای‌مان تصویر کند که حالا به حضورش در یک شهر این چنین اعتراض می‌شود؟

شنیدم که جمعه را روز عزای عمومی اعلام کردند. موافقم، با این توضیح که جمعه باید روز عزای عمومی "میهمان‌نوازی" ما ایرانیان باشد.

امیدوارم نهادهای مرتبط و مسئول نسبت به این اتفاق واکنشی درخور نشان دهند تا چنین اتفاق تلخی به سنتی همیشگی برای هنرمندان‌مان تبدیل نشود. امیدوارم حاصل این اتفاق و توهین به سینماگر برجسته‌ای همچون فاطمه معتمدآریا سکوت نباشد که در آن صورت فقط و فقط باید بگویم، شرممان باد!

محسن امیریوسفی

سومین زمستان سینمای اعتدال!

بازدیدها: 47

مطالب مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *