واکنش شهرداری تهران نسبت به حادثه کارواش همچنان توجیه است درخواست شورای شهربرای عذرخواهی قالیباف


عذرخواهی در فرهنگ حقوقی‌مان نیست
علی صابری، عضو شورای شهر تهران در این خصوص با بیان اینکه خشونت از جانب هرکسی که باشد قابل توجیه نیست به آفتاب یزد می‌گوید: متاسفانه عذر خواهی در فرهنگ حقوقی‌مان نیست. برخی از مسئولان در مباحث کلی و جایی که مصداق ندارد واژه‌هایی از قبیل ما خدمتگزاریم یا عذرخواهی می‌کنیم را استفاده می‌کنند در صورتی که این عذرخواهی مشکلی را حل نخواهد کرد. درخصوص این اتفاق هم باید در واقع زمینه‌های این گونه خشونت‌ها را از بین ببریم. وی اظهار کرد: در این شکی نیست که در این اتفاق ماموران شهرداری مرتکب تخلف شده‌اند و باید این موضوع مورد رسیدگی قرار بگیرد و اتفاقا رسیدگی به این موضوع کار راحتی است و به این دلیل که مرجع قضایی رسیدگی می‌کند و آنهایی که اگر واقعا مرتکب تخلف و جرم شده‌اند به مجازات می‌رسند اما چه دلیلی باعث شده که این تخلف روی بدهد و زمینه‌های آن چیست؟ اینکه هیچ وقت مورد بررسی قرار نمی‌گیرد . صابری ادامه داد: ضمن اینکه عذرخواهی شهردار تهران در این خصوص کار درستی است اما باید به این نکته هم توجه کرد که واقعا چه اتفاقی افتاده است آیا واقعا همین طوری ماموران شهرداری رفتند که یک جایی را تخلیه کنند و هیچ مقاومتی هم نبوده و بعد آنها دست به این خشونت زدند؟ یا متاسفانه خشونت در کشور ما دارد نهادینه یا حتی سازماندهی می‌شود. در واقع اشاعه این خبرها قبلا دهان به دهان می‌چرخید ولی الان همه یاد می‌گیرند که مقاومت کنند، درگیری ایجاد کنند ، فیلم برداری کنند و… این عضو شورای شهر تهران با بیان اینکه در خصوص این اتفاق نمی‌توانم اظهار نظر قضایی کنم، افزود: متاسفانه در اجرای احکام این چنینی، گاهی وقت‌ها افراد سودجو از حسن نیت یا کم سوادی کارگران سوءاستفاده و آنها را واداربه مقاومت می‌کنند که در نتیجه باعث می‌شود این مسائل پیش بیاید. صابری گفت: شهردار باید از کیان جایی که درآن کار می‌کند ، دفاع کند و این خیلی طبیعی است و اگر این اتفاق نیفتد خلاف قاعده است ولی ایشان می توانستند از مردم بابت این اتفاق عذرخواهی کند.
گاهی شهرداری پایبند به قانون نیست!
محمد حقانی دیگر عضو شورای شهر تهران در این خصوص می‌گوید: گاهی مواقع شهرداری خیلی پایبند به قانون ، مقررات و ضوابط نیست. درخصوص این حادثه هم در ذهن هر شهروندی سوالاتی از قبیل اینکه اگر وجود این کارواش خلاف است چرا چند سال پیش ساخته شد ؟ یا اگر حکم قضایی دارند چرا شبانه به آنجا رفتند؟ اصلا چرا به یک کار قانونی شب رسیدگی می‌کنند؟ متبادر می‌شود. وی بیان کرد: واقعا جای تاسف دارد در کشوری که ۳۷ سال از انقلاب می‌گذرد و نظام در منطقه پرآشوبی مانند خاورمیانه از جایگاه مستحکم و تثبیت شده‌ای برخوردار است و همه دم از قانون و مقررات می‌زنند چنین اتفاقاتی می‌افتد. محمد حقانی در ادامه گفت: نگاه شهرداری در بعضی از مسائل ، نگاه قانون گرایی نیست با اینکه دم از قانون می‌زند اما در بسیاری از مسائل
قانون و مقررات را رعایت نمی‌کند مثلا این همه ساخت و سازهایی که درشهر صورت می‌گیرد باورمی‌کنید که قانونی و برابر با ضوابط و مقررات است؟

 

بازدیدها: 70

مطالب مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *