انتقاد آيت الله هاشمي از موج تخريب عليه بزرگان کشور: جاهلانه شخصيت‌هاي مبارز را انگليسي و نفوذي مي‌خوانند

رئيس مجمع تشخيص مصلحت نظام، برنامه ريزي براي بيرون کردن مخالفان سياسي از صحنه از جمله مبارزات انتخاباتي را يکي از زشت ترين کارها در جامعه دانست و گفت: محافل و کساني که دستشان از بهانه‌هاي تخريبي و اهانت خالي است، اين روزها از روي درماندگي و ضعف استدلال و منطق، بدور از ادب سياسي و اخلاق اجتماعي و آداب اسلامي‌و انساني، جاهلانه شخصيت‌هاي مبارز، سابقه دار و حتي مورد تأييد شوراي نگهبان را با انتساب تعابيري همچون انگليسي و نفوذي ياد مي‌کنند و البته مردم خوب مي‌دانند اين تعابير براي کساني صدق مي‌کند که مي‌خواهند دانسته يا ندانسته بين مردم و انقلاب جدايي بيندازند.

به گزارش روابط عمومي‌مجمع تشخيص مصلحت نظام، آيت الله اکبر‌هاشمي‌رفسنجاني در ديدار جمعي از استادان دانشگاه‌ها با اظهار تأسف از سخنان کساني که اين روزها دم از اسلام ناب مي‌زنند و با سخنان نسنجيده و کارهاي افراطي، مردم را از نظام اسلامي‌دور مي‌کنند، گفت: شايد سوء نيت هم نداشته باشند، اما نتايج کارهايشان جز تفرقه افکني بين مردم و دوري جوانان از انقلاب اسلامي‌نيست که رأي مردم را براي دوام نظام بي تأثير مي‌دانند.

وي گفت: تأسف بيشتر اينجاست که اين جريان سخنان خود را از طريق تريبون‌هاي رسمي‌مي‌زنند و ممکن است برخي نيز اين گونه اظهارنظرها را مواضع نظام بپندارند، حال آن که موضع امام(ره) و نظام از همان آغاز مشخص بود که در زماني کوتاه پس از پيروزي، براي انتخاب نوع نظام به رأي مردم مراجعه کرده بودند. چون انتخاباتي بودن جزو ذات نظام اسلامي‌است. رئيس مجمع تشخيص مصلحت نظام با تشريح تأثير حضور مردم در همه مقاطع پس از پيروزي انقلاب، گفت: امروز هم پايه‌هاي نظام اسلامي‌با حضور مردم محکم و مستحکم مي‌شود و هرکس با هر دليل و توجيهي حضور مردم را کمرنگ کند، به دشمنان انقلاب خدمت کرده است.

هاشمي ‌رفسنجاني، با تأکيد بر اين نکته که «هر کس با مردم مهربان تر باشد، رأي آنان را خواهد داشت»، به تبليغات مسموم اين روزها و فعاليت‌هاي تخريبي برخي از جناح‌ها به خاطر حمايت يا عدم حمايت بيگانگان از برخي نامزدها پرداخت و گفت: معلوم است که بيگانگان براي انقلاب دل نمي‌سوزانند و از آن آشکارتر اين است که مردم خدمتگزاران صديق را از انسان‌هاي افراطي و شعاري تشخيص مي‌دهند. وي با اشاره به اينکه در واقع عوامل نفوذي واقعي کساني هستند که با امکانات بيت المال سعي در تخريب چهره‌هاي انقلابي دارند، افزود: زشت ترين نفوذ براي انسان‌ها، نفوذ شيطان در دل کساني است که هر گونه کار غيراخلاقي از جمله انگ زدن به رقباي انتخاباتي را با توجه به مطامع دو روزه دنيا، براي اهداف خويش توجيه مي‌کنند.

رئيس مجمع تشخيص مصلحت نظام، در بخش ديگري از سخنان خويش به عقده گشايي‌هاي يک جريان از دولت در اين روزها اشاره کرد و گفت: آن جماعتي که با همه هزينه‌هاي تبليغاتي از رسانه‌ها و روزنامه‌هاي ملي و بيت المال، از مردم شکست خوردند، اين روزها مي‌خواهند انتقام شکست خود از مردم را با توهين به دولت و شخص رئيس‌جمهور بگيرند.

هاشمي‌ رفسنجاني، با يادآوري سخنان و جملات آن مقطع براي ترغيب دکتر روحاني جهت حضور در انتخابات، با اشاره به سونامي‌سياسي و موج اميدي که پس از نام نويسي ايشان در سراسر کشور ايجاد شده بود، اظهار داشت: برنامه ريزي کرده بوديم که اين موج نا اميد نشود و مسلماً براي اميدوار ماندن نياز به اقداماتي داشت که از جمله آنان انصراف آقاي دکتر عارف و حمايت‌هاي من و آقاي خاتمي‌از دکتر روحاني بود، البته به حق، سخنراني‌ها و قوي حاضر شدن در مناظره‌ها نيز در پيروزي نهايي دکتر روحاني نقش بسيار مؤثري داشت.

وي با ابراز تأسف مجدد از ردّ صلاحيت نوه امام(ره) سيد حسن خميني و با بيان اين جمله که «در اين مقطع روي سخنم به کساني است که در جامعه رأي و جايگاه بالايي دارند و اجازه در شرکت در انتخابات را به هر دليلي پيدا نکردند»، خاطر نشان کرد: بايد از شيوه انتخابات رياست جمهوري سال ۹۲ براي برگزاري يک انتخابات پرشور و پيروزي کساني ـ ولو کمتر مشهورـ که تفکرات آنان به تفکرات اکثريت جامعه نزديک است، استفاده کنيم، که دوام انقلاب و تداوم توجه به رأي مردم در تصميمات، به حضور پرشور مردم در انتخابات هفت اسفند بستگي دارد.

هاشمي‌رفسنجاني يکي از راه‌هاي حمايت مردم از دولت را حضور پرشور در انتخابات دانست و گفت: پيروزي انديشه اعتدالي جلوي ترويج تفکرات افراطي، تندروها را در جامعه مي‌گيرد

بازدیدها: 41

مطالب مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *