«ابتکار» از حضور هنرمندان در پای صندوق های رای گزارش می دهد؛ رای به «اصلاحات» برای زنده ماندن امید 

گروه فرهنگ وهنر- احمد جهان‌بین؛ روز جمعه ۷ اسفندماه انتخابات دهمین دوره مجلس شورای اسلامی و پنجمین دوره مجلس خبرگان رهبری به صورت همزمان برگزار شد. حضور اهالی فرهنگ وهنر و دعوتشان از مردم برای شرکت در این انتخابات تا حدودی نسبت به انتخابات اخیر تفاوت معناداری داشت. دغدغه هایی که به نظر می رسد با توجه به قهر و بی میلی که در چند سال اخیر میان قشر فرهیخته و هنرمند جامعه با صندوق های رای بوجود آمده است، باعث شد تا در این دوره حضور و دعوت به حضور و اعلام حمایت آشکار از لیست اصلاحات و حامیان دولت و آیت الله هاشمی در میان هنرمندان و اهالی فرهنگ رنگ و بوی تازه ای بگیرد. بی شک تلاش این قشر تاثیرگزار جامعه، برای حضور در انتخابات و باور به تاثیرگزاری انتخابات در ایجاد بسترهای رشد و ترقی هنر و فرهنگ نقش به سزایی در همگرایی خواسته ها و مطالبات اهالی فرهنگ دارد. در روزهای گذشته تعداد زیادی از هنرمندان، سینماگران و دست اندرکاران امور هنری با دعوت از مردم برای حضور در پای صندوق های رای، از آن ها خواستند تا همراه و همرای با آن ها به لیست اصلاحات یا همان ۳۰+۱۶ یا «لیست امید» رای دهند و روز گذشته نیز با عمل به قولی که داده بودند خودشان نیز در شعب اخذ رای حضور یافتند و همراه مردم به لیست مورد نظرشان رای دادند.
وجود یک مجلس دارای تعقل ضروری‌ست
حمید فرخ‌نژاد (بازیگر) در صف رای‌گیری دهمین دوره انتخابات مجلس شورای اسلامی و پنجمین دوره مجلس خبرگان رهبری در حسینه ارشاد اظهار داشت: در شرایطی هستیم که لزوم وجود یک مجلس دارای تعقل دیگر تعارف نیست. مجلس یک رکن اساسی است و کم‌کم دوستانی که روزی‌شان در تحریم و تشنج است؛ باید کنار بروند و جایشان را به افرادی دارای تعقل بدهند و این موضوع انگیزه اصلی ما برای حضور در پای صندوق‌های رای است.این بازیگر ادامه داد: انشاالله انتخابات به گونه‌ای خواهد بود که آرای مردم حفظ شده و خدشه‌ای به اعتماد مردم وارد نخواهد شد.
به محیط‌ زیست اهمیت دهید
مانی رهنما (خواننده موسیقی پاپ) با حضور در مسجد امام صادق(ع) واقع در میدان صادقیه رای خود را به صندوق انداخت.مانی رهنما که در حرکت نمادین با دوچرخه و لباس رسمی ورزش دوچرخه‌سواری در این شعبه اخذ رای حاضر شده بود؛ درباره انگیزه وعلت حضورش در این دوره از انتخابات گفت: هدفم از پوشیدن لباس ورزشی دوچرخه‌سواری و رساندن خود به حوزه با دوچرخه این بود که به صورت نمادین به مسئله محیط‌زیست و بحران‌های محیط‌ زیستی درحال حاضر کشور اشاره کنم. ضرورت ورزش آن هم ورزشی مانند دوچرخه‌سواری از لزوم تفریح گذشته و به یک نیاز برای حفظ محیط‌زیست تبدیل شده است.رهنما درباره خواست و مطالبات خود از نمایندگان آتی نیز گفت: توجه ویژه به مسئله هنر موسیقی، سالن‌های برگزاری کنسرت و هماهنگی در حفظ‌ مجوزهای کنسرت‌ها درکنار توجه ویژه به مسئله ورزش همگانی ازجمله مطالبات من است که امیدوارم هر گروه یا جناحی بر سر کار آمد؛ نسبت به آنها اهتمام داشته باشد.وی افزود: امیدواریم با این حضور مردم؛ مجلس آتی در هماهنگی مناسب و خوبی که با دولت آقای روحانی از خود نشان می‌دهد به پیشبرد کارها خصوصا در عرصه محیط‌زیست و فرهنگ و هنر کمک کند.از حاشیه حضور رهنما در مسجد امام صادق (ع) توجه فوق‌العاده مجریان و خبرنگاران تلویزیونی و تقاضای مکرر برای گرفتن عکس سلفی ازسوی آنها بود.
ستاره اسکندری در حسینه ارشاد رای داد
ستاره اسکندری نیز با حضور در حسینه ارشاد رای خود را به صندوق انداخت.ستاره اسکندری در حاشیه حضورش در حسینیه جماران، امیدواری به باز شدن فضای فرهنگی و ایجاد تغییرات مثبت را علت اصلی مشارکت خود در انتخابات عنوان کرد و گفت: امید و امیدواری به آینده بهتر از دلایل اصلی حمایت اکثریت هنرمندان در این دوره از انتخابات است.وی با اشاره به اینکه من نظراتم را درباره مشارکت و حضور در این دوره از انتخابات در صفحه شخصی‌ام مطرح کرده‌ام، گفت: امید به تغییر هنرمندان را پای صندوق‌های رای کشانده است.
مهناز افشار و نرگس آبیار رای خود را به صندوق ریختند
مهناز افشار، نرگس آبیار و محمدحسین قاسمی در دهمین دوره انتخابات مجلس شورای اسلامی و پنجمین دوره انتخابات مجلس خبرگان رهبری شرکت کردند.مهناز افشار (بازیگر سینمای ایران) صبح روز ۷ اسفند با حضور در دبیرستان سما؛ یکی از محل‌های اخذ رای؛ رای خود را در صندوق انتخابات مجلس شورای اسلامی و مجلس خبرگان انداخت.همچنین نرگس آبیار (کارگردان سینما) و محمدحسین قاسمی (تهیه‌کننده سینما) با حضور در مسجدالرحمن ایرانشهر رای خود را به صندوق ریختند و در انتخابات مجلس شورای اسلامی و خبرگان شرکت کردند.این هنرمندان حضور در انتخابات را برای داشتن مجلسی موفق در تمام زمینه‌های کشور ضروری عنوان کردند و از مردم خواستند تا پایان امروز از این فرصت بیشترین استفاده را بکنند.محمود عزیزی بازیگر سینما و تلویزیون در آخرین فعالیت خود در فیلم سینمایی «بادیگارد» در قالب یک شخصیت سیاسی به ایفای نقش پرداخته بود روزجمعه در حسینیه ارشاد برای انداختن رای خود در صندوق اخذ رای حاضر شد . لازم به ذکر است دکتر محمود عزیزی از جمله هنرمندانی است که در این دوره از انتخابات مجلس از حوزه تهران، ری و شمیرانات کاندیدا شده است و امیدوار است به عنوان یک عضو خانواده هنر و فرهنگ وارد خانه ملت شود و در آن جا نقش واقعی یک شخصیت سیاسی و در عین حال هنری را ایفا کند.مهران غفوریان بازیگر سینما و تلویزیون با حضور در مسجد الجواد هفت تیر رای خود رای خود را به صندوق انداخت.غفوریان بعد از حضور اعلام رای خود گفت: انتخابات یک امر شخصی و ضروری است و من هیچ توضیحی در این خصوص ندارم .و امیدواریم مردم همیشه در صحنه این بارهم اقتدار ایران را تداعی کنند.کامران تفتی بازیر سینما و تلویزیون نیز در مسجد الجواد هفت تیر حضور یافت و رای خود را در صندوق انداخت.
قهر کردن با صندوق رای، افراط را جایگزین اعتدال می کند
بهرام رادان، بازیگر سینما با انتشار متنی، از مردم خواست در انتخابات ۷ اسفند حاضر شوند.متنی که بهرام رادان برای تشویق مردم به حضور در انتخابات جمعه منتشر کرده، به این شرح است:-راى دادن یا راى ندادن-اجبارى به هیچکدام نیست، هیچ عقل سلیمى هم نمی پذیرد که با انتخاب لیست بهتر، مملکت در چهار سال آینده گلستان می شود، با این همه واضح است که لازمه توسعه سیاسى، مشارکت سیاسى است و نزدیک به چهار دهه تجربه انتخاباتى، نشان داده که قهر کردن با صندوق راى هیچ گاه نتیجه مثبت نداشته و فقط افراط را جایگزین اعتدال کرده است.ختم کلام اینکه دوستان، انتخابات پیش رو در تعیین سرنوشت ما نقش بسزایى دارد، تیره یا روشنى فرداى ما نتیجه انتخاب امروز ماست و در حقیقت عدم مشارکت، راى ندادن و تشویق به تحریم انتخابات مساویست با تقدیم ارکان مهم کشور به نااهلان.حال تصمیم با شماست.
برای زنده ماندن امید باید رای داد
هوشنگ گلمکانی منقد شناخته‌ شده‌ی سینمای ایران می‌گوید که رای می دهد تا شاید بار دیگر اتفاق‌هایی از نوع توافق هسته‌ای بیفتد.او در نوشتار کوتاهی به دلایلش برای رای دادن پرداخته و نوشته: « از هر زاویه‌ای که به موضوع فکر می‌کنم، می‌بینم باید رای بدهم. نه به امید باز شدن دروازه‌های بهشت و شیرین شدن کامل زندگی. آرمانگرایی تخیلی اغلب به خیال‌بافی‌های فانتزی و کودکانه منجر می‌شود. رای می‌دهم برای این‌که فقط امید زنده بماند‌. برای این‌که شاید زندگی در این چند سال باقی‌مانده از عمر، کمی، فقط اندکی بهتر شود. رای می‌دهم تا شاید بار دیگر اتفاق‌هایی از نوع توافق هسته‌ای بیفتد. توافق جایگزین اختلاف و نفاق و تخاصم شود. دست برداشتن از فانتزی در دنیای واقعی، و پابرزمین بودن به این نتیجه رسانده‌ام که…. راستی! همین الان داشتم با احمد طالبی‌نژاد صحبت می‌کردم؛ مژده بدهم که او هم به همین نتیجه رسیده است. خب، دیگر حرفی ندارم.» web site hit counter

بازدیدها: 53

مطالب مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *