شیدا جاهد پیشکسوت آواز در گذشت

 

 

 

شیدا جاهد پیشکسوت عرصه آواز که مدت طولانی با بیماری سرطان دست و پنجه نرم می‌کرد ۹ اسفند ماه از دنیا رفت.

مشاور معاون هنری وزیر ارشاد با اعلام این مطلب به خبرنگار ایسنا، گفت: خانم شیدا جاهد که مدتی در بخش مراقبت‌های ویژه بیمارستان لاله بستری بود متاسفانه حوالی ساعت ۲۲ از دنیا رفت. سید عباس سجادی درباره این هنرمند اظهار کرد: او همیشه نسبت به کشورش تعصب داشت و هیچ‌گاه دعوت‌هایی که از خارج از کشور به او می‌شد را اجابت نکرد. بیماری هیچ گاه او را از تلاش وانداشت و همسرش مسعود جاهد نیز همیشه در کنار او بود.

شیدا جاهد یکی از فعالان موسیقی بانوان پس از انقلاب اسلامی بود که کنسرت‌هایی را برای بانوان برگزار می کرد و همین‌طور آلبوم‌هایی را نیز به صورت همخوانی به بازار داد.

*پیام تسلیت سرپرست دفتر موسیقی

فرزاد طالبی سرپرست دفتر موسیقی درپی درگذشت بانو ˝شیدا جاهد˝ پیامی منتشر کرد.

به گزارش هنرآنلاین، در این پیام آمده است:

سفر نابهنگام هنرمند صاحب نام عرصه موسیقی ، بانو “شیدا جاهد” ، پیغام تلخ وداع با وجودی است که در سایه سار چند دهه تلاش و حضور مستمر و ارائه آثاری سرشار از صمیمیت لحن و نغمه ، می‌توان تا آن روزگار که از دور دست‌ترین افق‌های ترانه و ترنم نشانی خواهد بود ، طنینش را از ذهن و خاطرات نسل‌های مشتاق این هنر شریف ، سراغ گرفت .

فقدان ایشان را به “همراه زندگی” او ، جناب “مسعود جاهد” و خاندان محترم ، تسلیت می‌دهیم و از درگاه حضرت حق ، شادی و رحمت برای آن مرحوم و صبر و شکیب برای بازماندگان گرامی ، مسئلت می‌نماییم .

مراسم تشییع پیکر زنده یاد شیدا جاهد چهارشنبه ۱۲اسفندماه ساعت ۹صبح از مقابل تالار وحدت برگزار خواهد شد.

نشست تخصصی بررسی و تحلیل اندیشه‌ها و آثار امبرتو اکو برگزار می‌شود

نشست تخصصی بررسی و تحلیل اندیشه‌ها و آثار «امبرتو اکو» چهارشنبه ۱۲ اسفند در انتشارات علمی و فرهنگی برگزار می‌شود.

در این نشست دکتر بهمن نامور مطلق با عنوان «اکو به مثابه نویسنده‌ای پست‌مدرن» دکتر مسعود کوثری با موضوع نشانه شناسی اکو و دکتر صادق رشیدی با موضوع تحلیل مفهوم دلالت و نشانه نزد اکو سخنرانی می‌کنند. در این نشست با حضور مترجمان آثار امبرتو اکو، غلامرضا امامی و رضا علیزاده برگزار می‌شود.

علاقه‌مندان می‌توانند برای شرکت در این نشست به نشانی خیابان نلسون ماندلا (افریقا)، چهارراه حقانی، کوچه کمان، پلاک ۲۵طبقه دوم مراجعه کنند.

نشست «ضروری‌ترین حضور اجتماعی یک زن در تاریخ» برگزار می‌شود

نشست «ضروری‌ترین حضور اجتماعی یک زن در تاریخ» با حضور دکتر رجبی دوانی در دانشگاه شریف برگزار می‌شود.

به گزارش مهر، این نشست امروز سه شنبه ساعت ۱۳الی ۱۵در سالن آمفی تئاتر دانشگاه شریف، واقع در خیابان آزادی همراه با پرسش و پاسخ برگزار می شود.

 

Email this page

نسخه مناسب چاپ

بازدیدها: 62

مطالب مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *