چرایی رای نیاوردن مصباح و محمد یزدی

 

آرمان: ديروز درنهايت نتايج انتخابات خبرگان اعلام شد و برخلاف پيش‌بيني‌ها، چهره‌هاي با سابقه اين مجلس از جمله آيات يزدي و مصباح‌يزدي موفق به حضور در دور پنجم نشدند. اين دو روحاني در حالي موفق به كسب آراي لازم نشدند كه هر دو در ليست جامعتین حضور داشتند و عدم راي آوري آنان موجب واکنش برخی شخصیت‌ها شد. نكته قابل تامل اينكه انتخابات معطوف به راي‌دهندگان يك جريان سياسي نيست و همه مردم با هر گرايش فكري و سياسي درآن حضور دارند اما برخي براي توضيح این مسأله اصلاح‌طلبان را در این فرآیند مقصرمعرفی کردند. دیروز سيد احمد خاتمي كه اگر چه خودش به مجلس خبرگان راه يافته است اما نکاتی درباره اصلاح طلبان نیز بیان کرد. درانتخابات مجلس هم آنچه به عنوان نتيجه اعلام شد شوك بزرگي به دلواپسان وارد كرد و آنها پيش‌بيني پيروزي كل ليست اصلاح‌طلبان در تهران و شكست كل ليست اصولگرايان را نداشتند. بنابراين به واسطه همين شوك برخي از آنها مانند شريعتمداري هنوز قائل به شكست اصولگرايان نيستند و براي روحيه دادن به خودشان از پيروزي اين جريان سياسي مي‌نويسند و برخي كه سعي در رفتار اخلاقي دارند شكست خود را مي‌پذيرند و حتي از عدم بي‌احترامي به خود تشكر هم مي‌كنندمانند غلامعلي حدادعادل!

اصلاحات مقصر است!

ديروز حجت‌الاسلام سيداحمد خاتمي در گفت‌وگويي به تشريح چرايي راي نياوردن اصولگرایان پرداخت. وی با بيان اينكه برخلاف ميل بدخواهان مجلس خبرگان پنجم ولايي‌تر و ارزشي‌تر است، گفت: نيامدن آیت‌ا… يزدي و آیت‌ا… مصباح دو فقيه وارسته ولايي مايه تاسف است اما خبرگاني كه تقويت رهبري است، شكل گرفت. عضو مجلس خبرگان رهبري با اشاره به نتايج انتخابات خبرگان و مجلس شوراي اسلامي، اظهار داشت: در رابطه با انتخابات چند مطلب را لازم مي‌دانم كه براي همه ملت ايران عرض كنم؛ اول آنكه حضور گسترده مردم پاي صندوق‌هاي رأي هدف مهم جريان انقلاب بود كه الحمدلله تحقق يافت و اين جاي شكر و سپاس از خداوند را دارد. وي با اشاره به تركيب مجلس خبرگان آينده، تصريح كرد: كساني ممكن است جنجال به پا كنند كه خبرگان حزبي نيست من هم مي‌گويم خبرگان حزبي نيست اما جريان ارزش‌گرايي يك حزب و جناح نبوده بلكه يك جريان خالص و وفادار به انقلاب است. عضو مجلس خبرگان رهبري خاطرنشان كرد: با اين تركيب مي‌گويم كه بدخواهان از اينكه كمترين ضربه به عمود خيمه انقلاب يعني ولايت فقيه وارد كنند، ناكام هستند. وي ادامه داد: اينجانب مورد هجمه شديدترين تخريب‌ها در طول مدت تبليغات بودم و بنده از سوي آمريكا و انگليس كه بي‌پروا تخريب مي‌كردند مورد هجمه قرار گرفتم و از اينكه مغضوب اين استكباريان بودم افتخار مي‌كنم. خاتمي با بيان اينكه انتظار نداشتم برخي افراد جريان اصلاحات كمپاني بداخلاقي شوند، تصريح كرد: با اين بداخلاقي‌هاي اين جريان آنها بايد خجالت بكشند كه از اخلاق صحبت كنند؛ متدينين از جريان اصلاحات در استان كرمان نزد برخي امامان جمعه آمدند و گفتند كه آمريكا و انگليس خاتمي را تخريب مي‌كنند و نمي‌خواهند به مجلس برود اما ما حامي او هستيم و بنده از آنها تشكر مي‌كنم. عضو جامعه مدرسين با بيان اينكه متاسفانه جريان غالب اصلاحات بدترين اقدامات را براي تخريب اينجانب صورت دادند، اظهار داشت: تهمتي نبود كه اين جريان عليه بنده نگفته باشد ولي رأي نزديك به ۷۰۲ هزار از مجموع يك ميليون و ۳۰۰هزار رأي جواب دندان‌شكني به تخريب‌كنندگان بود و اميد است كه عبرت گرفته باشند و فهميده باشند دروغ و تهمت عاقبت خوبي ندارد. وي تاكيد كرد: بنده به جريان اصلاحات مي‌گويم كه به فكر جريان خود باشيد چرا كه با اين بداخلاقي‌ها و رفتارهاي نادرست، اين ره كه مي‌رويد به هيچستان است.

حاميان دولت شكست خوردند!

كيهان كه تا پيش از برگزاري انتخابات در ۷ اسفند شكست اصلاح‌طلبان را قطعي مي‌دانست اكنون نمي‌تواند شاهد پيروزي آنها و شكست هم طيفان خود باشد بنابراين ديروز نوشت: «اگرچه سخن از پيروزي و شكست در انتخابات، سخن پسنديده‌اي نيست ولي به روال جاري و آنچه بر سر زبان‌هاست، جريان ياد شده (حامي دولت) در كليت انتخابات هفتم اسفند شكست خورده است. ضمن آنكه اكثريت مجلس دهم در اختيار اصولگرايان است، مجلس خبرگان نيز، اولا شرح وظايفي كاملا متفاوت با مجلس شوراي اسلامي دارد و ثانيا، اكثريت نزديك به تمامي آنها در سراسر كشور از ليست اصولگرايان برخاسته‌اند و عالمان وارسته و فرهيخته‌اي هستند كه طي سال‌هاي متمادي بارها نشان داده‌اند، تنها دغدغه‌ آنان دفاع از اسلام، انقلاب، رهبري و نظام مقدس جمهوري اسلامي بوده و هست. بنابراين برخي از ادعاهاي اين روزها تنها در قالب «لاف گزاف» قابل ارزيابي است و بيرون از اين حد و اندازه، كمترين وزني ندارد. و مخصوصا يكي دو تن از كساني كه زبان به لاف‌هاي گزاف مورد اشاره گشوده‌اند، از اين واقعيت بيشتر از ديگران باخبرند و به نظر مي‌رسد در پي آنند كه با اينگونه توهم‌پراكني‌ها، به خيال خود، روي روحيه حزب‌ا… و توده‌هاي وفادار اثر منفي بگذارند.»

واكنش جالب حدادعادل

حداد عادل كه در ساعات نخست شمارش آراي مجلس دررده هفتم بود اما به ناگاه به پايين‌ترين رده رسيد شايد تصور اين شكست را نداشت و اصلا شايد قشر بزرگي از مردم اين تصور را نمي‌كردند بنابراين در فضای مجازی برخي کاربران به ساختن لطيفه درباره این اتفاق پرداختند كه واكنش حداد عادل به آنها جالب بود. او در صفحه اجتماعي خود، از كاربران به خاطر طبع طنزشان تشكر كرده است. در صفحه توئيتر منتسب به حداد عادل، مطلبي پيرامون شوخي‌هايي كه به تازگي در فضاي مجازي و پس از انتخابات درباره وي صورت گرفته منتشر شده و آمده است: «ظرف چند روز گذشته در فضاي مجازي مطالب جالب و قابل توجهي درباره خودم خواندم. از ذوق و خوشحالي همشهريان طرفدار جريان رقيب خرسندم. از اينكه بخش قابل توجهي از شوخي‌هاي شما به شخصيت و خانواده من نمي‌پردازد ممنونم»

بازدیدها: 33

مطالب مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *