برپایی نمایشگاه کتاب ‘شکوفه های آسمانی’ در نیشابور

مشهد- ایرنا- سرپرست اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی نیشابور گفت: همزمان با نوروز ۹۵ نمایشگاه کتاب 'شکوفه های آسمانی' در راستای برنامه های انتخاب نیشابور به عنوان پایتخت کتاب ایران در این شهرستان برگزار شد.

عباس کرخی روز دوشنبه در گفت وگو با خبرنگار ایرنا افزود: این نمایشگاه توسط موسسه فرهنگی هنری سپهر مهر بینالود با همکاری اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی، نیروی مقاومت بسیج و اداره اوقاف و امور خیریه نیشابور در بقعه امامزادگان محمد محروق و ابراهیم (ع) این شهرستان برپا شده است.
وی اظهار کرد: در این نمایشگاه و فروشگاه با اهتمام ۵۰ ناشر برتر تهران بیش از سه هزار عنوان کتاب مختلف در زمینه های روانشناسی، دین، علوم اجتماعی، علوم عملی، هنر و سرگرمی، ادبیات، تاریخ، جغرافیا و کودکان ارائه می شود. 
وی گفت: کتاب های این نمایشگاه با تخفیف ۲۰ تا ۴۰ درصد به متقاضیان عرضه می شود و علاقه مندان می توانند تا ۲۰ فروردین ماه با مراجعه به بقعه امامزادگان محمد محروق و ابراهیم (ع) کتاب های مورد علاقه خود را تهیه کنند.
سرپرست اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی نیشابور افزود: این شهرستان با ظرفیت و توان بسیار فرهنگی، گردشگری و اماکن سیاحتی و زیارتی می تواند پس از مراکز استان بیشترین نمایشگاه کتاب را برگزار نماید.
کرخی اظهار کرد: برنامه های بسیار متنوعی نیز به مناسبت انتخاب نیشابور به عنوان پایتخت کتاب ایران در نظر گرفته شده است.
مرکز شهرستان ۴۳۳ هزار نفری نیشابور در ۱۲۲ کیلومتری غرب مشهد قرار دارد.
این شهرستان که دومین شهر پرجمعیت خراسان رضوی پس از کلانشهر مشهد می باشد شهری کهن و در رتبه نخست هفت شهر هدف گردشگری این استان است.
۷۴۹۸/ ۶۰۵۳

بازدیدها: 32

مطالب مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *