۴۸۵ روستای تشنه در خراسان رضوی

مشهد- ایرنا- مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب روستایی خراسان رضوی با تاکید بر پدیده خشکسالی گفت: ۷۳۰ روستای استان با بحران خشکسالی مواجهند که ۴۸۵ روستا با تانکر آبرسانی می شوند.

به گزارش ایرنا، محمد دانشگر روز سه شنبه در نودمین نشست شورای اسلامی شهرستان مشهد افزود: اعتبار مورد نیاز برای تامین شبکه های آب و فاضلاب روستاهای حاشیه مشهد ۹۶۴ میلیارد و ۶۸۰ میلیون ریال است.
وی ادامه داد: از ۹۰ روستای حاشیه شهر تنها ۱۵ روستای منفصل تحویل آبفای شهر مشهد شده است.
مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب روستایی خراسان رضوی به پروژه آب رسانی به روستاهای حاشیه شهر اشاره و تصریح کرد: در سال ۱۳۹۴ برای آب رسانی به ۱۴ روستا تعیین بودجه شد اما بودجه مربوطه تخصیص داده نشد.
وی افزود: علیرغم تخصیص نیافتن بودجه، شرکت آب و فاضلاب روستایی استان این پروژه را آغاز کرد که ۲ روستای 'عسکریه' و 'بازه حور' از اینکه تحت پوشش شبکه آب رسانی قرار بگیرند ناراضی بوده و حاضر به این امر نشدند.
دانشگر ادامه داد: با اجرای این پروژه تا کنون پنج روستای امرودک، پس خوری، بلغور، کجولانگ و بالندر تحت پوشش شبکه آبرسانی قرار گرفته اند.
وی افزود: طبق برنامه باید هفت روستای دیگر نیز زیر پوشش شبکه آبرسانی قرار بگیرند که به ۴۰ میلیارد ریال اعتبار نیاز است و علاوه بر آن پروژه مزبور ۱۵ میلیارد ریال نیز به پیمانکار بدهی دارد.
او اظهار امیدواری کرد با تخصیص بودجه تا انتهای سال این پروژه به اتمام برسد.
استان خراسان رضوی دارای هفت هزار و ۹۶۴ کیلومتر خط انتقال و ۱۲ هزار و ۱۷۶ کیلومتر شبکه توزیع آب است که ۲۶۹ هزار و ۹۷۰ متر مکعب حجم کل مخازن و یک هزار و ۳۹۹ تعداد منابع آبی این استان است.
این شرکت ۵۶۷ هزار و ۷۹۶ مشترک را در ۲۴۴۵ روستا زیر پوشش دارد.

بازدیدها: 54

مطالب مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *