نماینده‌ مردم کاشمر، بردسکن و خلیل‌آباد خبرداد:مشارکت بنیاد برکت در توانمندسازی اقتصادی مناطق کاشمر، بردسکن و خلیل‌آباد

 

ایلنا: نماینده‌ مردم کاشمر، بردسکن و خلیل‌آباد در مجلس شورای اسلامی از مشارکت بنیاد برکت وابسته به ستاد اجرایی فرمان حضرت امام(ره) در توانمندسازی اقتصادی مناطق کاشمر، بردسکن و خلیل‌آباد خبر داد.

به گزارش ایلنا، بهروز بنیادی با اشاره به این‌که بنیاد برکت به منظور توانمندسازی اقتصادی با مشارکت  ۴۹ درصدی در پروژه‌ها و طرح‌های تولیدی به حرکت چرخه‌ اقتصادی در مناطق محروم و نیازمند کمک می‌کند، اظهار داشت: تولید سالانه حدود ۴۰ هزار تن کشمش، ۲۱ هزار تن پسته و  ۳۰ تن زعفران در منطقه ترشیز نشان از ظرفیت اشتغال‌زایی و رونق کشاورزی در این منطقه دارد.

وی با توجه به این‌ که ایران پس از آمریکا و ترکیه سومین کشور تولیدکننده‌ کشمش در دنیا است، افزود: در سال در کشور حدود ۱۸۰ هزار تن کشمش تولید می‌شود. در این میان نقش کاشمر و خلیل‌آباد با تولید سالانه‌ ۴۰ هزار تن کشمش بسیار قابل توجه است.

نماینده مردم کاشمر، بردسکن و خلیل‌آباد با تأکید بر حمایت از بخش‌های کشاورزی منطقه بیان کرد: با ایجاد راهکارهایی چون خرید تضمینی محصولات کشاورزی و ارتقای کیفیت آن باید از ابعاد مثبت اقتصادی تولید این محصولات بهره‌مند شد.

بنیادی با اشاره به این‌که طرح‌های صنعتی زیادی در منطقه به بهره‌برداری رسیده و طرح‌هایی نیازمند حمایت برای رسیدن به مرحله‌ بهره‌برداری است، گفت: بنیاد برکت وابسته به ستاد اجرایی فرمان حضرت امام(ره) برای توسعه‌ صنعتی در منطقه و به منظور توانمندسازی اقتصادی در طرح‌های اشتغال‌زایی در منطقه‌ کاشمر، بردسکن و خلیل‌آباد اعلام آمادگی کرده است.

به گفته‌ وی در طول سال حدود سه میلیون زائر و مسافر در این شهرستان‌ها در استان خراسان رضوی تردد دارند و این موضوع، توسعه‌ فرهنگی منطقه را می‌طلبد.

وی توسعه فضاهای فرهنگی این مناطق را ضروری دانست و گفت: بنیاد برکت با احداث ۵ مدرسه و کمک به ساخت و تجهیز مساجد در شهرستان‌های کاشمر، بردسکن و خلیل‌آباد موافقت کرده است.

بازدیدها: 47

مطالب مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *