حضور امدادگران در حادثه برخورد ۲ قطار مسافربری هفت خوان سمنان

کراپ‌شده - برخورد قطار شاهرود – درحالی که ۱۲۰دقیقه از برخورد دو رام قطار مسافربری سمنان-مشهد و تبریز -مشهد در ایستگاه هفت خوان سمنان می گذرد نخستین مقام مسئول استانداری سمنان به این امر واکنش نشان داد.

به گزارش خبرنگار مهر، برخورد دو رام قطار مسافربری به شماره ۳۲۴ سمنان-مشهد و ۴۸۰مشهد-تبریز در ساعت ۷:۴۸ باعث حریق در دو قطار شد که بسیاری از شاهدان از مجروح و جان باختن تعدادی از هموطنانمان در این سانحه خبر می دهند.

از بدو وقوع حادثه اما بالگردهای اورژانس هوایی شاهرود و سمنان و همچنین اکیپ های آتش نشانی و امداد و نجات شاهرود، سمنان و دامغان به محل اعزام شده اند و در نهایت نخستین واکنش رسمی به این حادثه از سوی مدیرکل مدیریت بحران استانداری سمنان درباره این حادثه دریافت شد.

ایرج رئیسیان در گفتگو با خبرنگار مهر گفت: دو فروند بالگرد از شاهرود و سمنان برای امداد رسانی بهتر به مجروحان به محل حادثه که مرز بین شهرستان های سمنان و دامغان است، اعزام شده که تا کنون کار انتقال برخی مجرحان به اورژانس را انجام داده است.

وی افزود: هنوز نمی توان از تعداد کشته و یا زخمی‌ها عددی دقیق را بیان کرد چرا که امداد رسانی هم اکنون در حال انجام است.

مدیرکل مدیریت بحران استانداری سمنان همچنین گفت: مسئولان اجرایی و مدیران شهرستانی از دستگاه های مختلف ذی ربط در محل حضور دارند و صحنه حادثه را مدیریت می کنند.

گفتنی است ممکن است یخ زدگی سیستم سوزنبانی الکترونیکی عامل این ماجرا باشد که باعث برخورد از روبروی دو قطار مسافربری شده است چر که طبق اعلام هواشناسی دمای هوا در بامداد ایستگاه هفت خوان به ۱۲درجه زیر صفر می رسیده است.

شاهدان همچنین از حریق در دو واگن از هر قطار و همچنین خروج چهار واگن از خط خبر می دهند که تا کنون مجروحیت سوختگی برای هشت نفر تائید شده است.

هنوز اطلاعی از بازماندگان این حادثه و نحوه اسکان آنها نیز منتشر نشده است.

راه آهن شمالشرق(۱) همچنین تا کنون شماره تماسی را برای دریافت اطلاعات افراد مجروح و یا متوفی در این حادثه برای خانواده های این مسافران اعلام نکرده است.

بازدیدها: 16

مطالب مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *