مجتبی نامور در آیین گشایش کالج زبان در دانشگاه پیام نور تربت حیدریه اظهار کرد :راه اندازی کالج آموزش زبان در ۶ شهر خراسان رضوی

تربت حیدریه- ایرنا- مدیر کالج زبان دانشگاه پیام نور خراسان رضوی گفت: این کالج، به عنوان تنها مرکز رسمی آموزش زبان های خارجی در کشور، تا کنون علاوه بر مشهد در پنج شهر دیگر استان راه اندازی شده است.

 به گزارش ایرنامجتبی نامورروز شنبه گفت :
تاکنون امکان آموزش زبان های انگلیسی، فرانسوی، اسپانیایی، آلمانی و فارسی برای متقاضیان در این کالج فراهم شده و دوره های آموزشی با کمک استادان پروازی ایرانی و خارجی برپا می شود.
وی با اشاره به شیوه تدریس دانشگاهی زبان در این مرکز افزود: مقدمات آموزش برخی از دیگر زبان ها نیز آماده شده و بزودی دوره آموزشی زبان عربی در این کالج برقرار می شود.
رئیس دانشگاه پیام نور تربت حیدریه نیز گفت: آغاز به کار کالج زبان در ابتدای هفته پژوهش، حکایت از آن دارد که این دانشگاه علاقه مند به ایجاد رابطه با جهان خارج است.
داود پیروزی با بیان اینکه هیچ محدودیتی در ارایه زبان های خارجی نداریم، افزود: آموزش هر رشته زبان خارجی حداقل با ۱۰ نفر متقاضی آغاز و شیوه تدریس به صورت تئوری و عملی در آزمایشگاه زبان است که گنجایش ۵۰ نفر را دارد. 
تونی چارتون از مدرسان زبان انگلیسی کالج زبان در مشهد که از دانشگاه کمبریج انگلیس اعزام شده، نیز در این مراسم با انتقاد از شیوه آموزش زبان در ایران، گفت: به مشهد آمده ام تا شیوه درست انگلیسی صحبت کردن را آموزش بدهم زیرا آنچه امروز به نام مکالمه زبان انگلیسی مشاهده می شود زبان درست انگلیسی نیست.
معاون سیاسی امنیتی فرماندار تربت حیدریه نیز شیوه تدریس زبان های خارجی در ایران را نیازمند بازنگری و ارزیابی مجدد خواند و گفت: شیوه های کنونی آموزش زبان خروجی مناسبی ندارد.
مهدی ناصری افزود: غالب دانش آموختگان دانشگاهی ما پس از سالها آموزش در دوران تحصیلات مدرسه ای و دانشگاهی، همچنان با زبان بیگانه اند و در یک مواجهه ساده با افراد انگلیسی زبان نمی توانند گلیم خود را از آب بیرون بکشند.
وی لازمه معرفی دستاوردهای علمی، پیشینه تاریخی و فرهنگی ایران به جهان را، تسلط دانش آموختگان ما بر زبان خارجی دانست و افزود: امیدواریم راه اندازی کالج زبان در تربت حیدریه بتواند نیازهای ترجمه منطقه را برطرف کرده و آغازگر تحولی در آموزش زبان های خارجی باشد. 
دانشگاه پیام نور تربت حیدریه ۲ هزار و ۸۰۰ دانشجو دارد که در ۴۶ رشته کارشناسی و چهار رشته کارشناسی ارشد مهندسی کشاورزی، زبانشناسی، روانشناسی و شیمی تحصیل می کنند.
مرکز شهرستان ۲۵۰ هزار نفری تربت حیدریه در ۱۵۰ کیلومتری جنوب غربی مشهد قرار دارد. 
*خبرنگار: علیرضا حسینی مقدم ** انتشار دهنده: علی اصغر ایزدی

 

 

بازدیدها: 44

مطالب مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *