فرماندار: ظرفیت های طبیعت گردی تربت حیدریه باید معرفی شود

تربت حیدریه- ایرنا- معاون استاندار و فرماندار ویژه تربت حیدریه گفت: این منطقه دارای ظرفیت های طبیعت گردی بالایی است که باید با همکاری مدیران مرتبط این ظرفیت ها معرفی و مورد بهره برداری قرار گیرد.

به گزارش ایرنا حسن فتحی نیا، روز چهارشنبه در آیین آغاز به کار کمیته طبیعت گردی این شهرستان افزود: هر چند در گذشته اقدامات خوبی در این خصوص صورت گرفته اما این اقدامات کافی و راضی کننده نبوده و باید در این حوزه تلاش بیشتری شود.
وی اظهار کرد: البته شایسته است از این پس جلسات مرتبط با موضوع طبیعت گردی در کارگروه میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری شهرستان برگزار شوند.
مدیر میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری تربت حیدریه نیز گفت: مقوله طبیعت گردی و اکوتوریسم مورد توجه جدی سازمان میراث فرهنگی است و با توجه به قابلیت های منطقه، می طلبد که مسئولان و بخصوص جامعه دانشگاهی در این خصوص وارد کار شوند.
علی محمدی افزود: اکنون بر روی سه روستای هدف گردشگری شهرستان شامل 'صنوبر، رود معجن و بکاول' برنامه ریزی صورت گرفته و بنا است تورهای گردشگری به این سه منطقه اعزام شوند.
معاون سیاسی و اجتماعی فرماندار تربت حیدریه نیز گفت: توانمندی های طبیعی و گردشگری تربت حیدریه کم نیست اما تاکنون آن طور که باید و شاید معرفی نشده است.
مهدی ناصری افزود: در معرفی این ظرفیت ها توفیقی نخواهیم داشت مگر آنکه همکاری، همفکری و تشریک مساعی دستگاه های مرتبط تجمیع شده و مردم نیز به مشارکت ترغیب شوند.
مهدی دلیری تربتی، مدیر گروه جغرافیای دانشگاه آزاد اسلامی تربت حیدریه نیز گفت: تاکنون ۳۰ پایان نامه در مقطع کارشناسی ارشد توسط دانشجویان این دانشگاه در حوزه گردشگری منطقه تدوین شده که میراث فرهنگی می تواند از این ظرفیت پژوهشی استفاده کند.
مرکز شهرستان ۲۵۰ هزار نفری تربت حیدریه در ۱۵۰ کیلومتری جنوب غربی مشهد قرار دارد. 
خبرنگار: علیرضا حسینی مقدم ** انتشار دهنده: علی اصغر ایزدی

 

بازدیدها: 26

مطالب مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *