توزیع ۸۰۰ تن جو یارانه ای بین دامداران تربت حیدریه

تربت حیدریه- ایرنا- مدیر جهاد کشاورزی تربت حیدریه گفت: از ابتدای سال زراعی جاری ۸۰۰ تن جو یارانه دار بین دامداران این شهرستان توزیع شده است.

محمد کریمی فرزقی چهارشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا، هدف از این اقدام را کمک به فعالان این بخش و کنترل قیمت این نهاده دامی در بازار عنوان و اظهار کرد: این خورام دام به قیمت هر کیلوگرم هفت هزار و ۵۰۰ ریال در اختیار دامداران قرار گرفته است.
وی قیمت کنونی هر کیلوگرم جو در بازار را بین ۹ هزار تا ۹ هزار و ۵۰۰ ریال عنوان کرد و افزود: با توجه به محدودیت امکانات، جو یارانه ای تنها بین دامدارانی توزیع می شود که اقدام به بیمه دام خود کرده و دارای پلاک دامپزشکی باشند.
مدیر جهاد کشاورزی تربت حیدریه گفت: این مدیریت علاوه بر ارائه جو یارانه ای، یارانه شیر، بذر گندم، بذر چغندر و کود یارانه ای نیز در اختیار فعالان بخش دامی و کشاورزی می گذارد که در زمان خود اطلاع رسانی خواهد شد.
کریمی فرزقی افزود: هم اکنون ۳۲۰ هزار راس دام سبک و ۱۴ هزار راس دام سنگین در ۶۵۰ واحد دامداری این شهرستان نگهداری می شود.
وی در خصوص واحدهای پرورش دام سنگین این شهرستان اظهار کرد: ۴۵ واحد این دامداری ها صنعتی با هفت هزار و ۴۰۰ راس دام و ۲۶۹ واحد دامداری روستایی با سه هزار و ۴۰۰ راس دام هستند. 
۷۹ درصد نیروی کار تربت حیدریه در گستره ۹۰ هزار هکتاری زمینهای کشاورزی و باغی این شهرستان به کشاورزی اشتغال دارند. 
بخش کشاورزی تربت حیدریه با تولید ۳۷ نوع محصول زراعی و ۳۱ نوع محصول باغی به ترتیب رتبه های پنجم و سوم را از این نظر در خراسان رضوی دارد. 
یکی از شاخص ترین محصولات این شهرستان که در ایران و جهان رتبه نخست را به خود اختصاص داده است زعفران می باشد که کشت آن در سطح هشت هزار هکتار با تولید سالانه ۳۴ تن صورت می گیرد. 
شهر ۱۳۰ هزار نفری تربت حیدریه در ۱۵۰ کیلومتری جنوب غربی مشهد قرار دارد. 
خبرنگار: علیرضا حسینی مقدم ** انتشار دهنده: علی اصغر ایزدی 

 

 

بازدیدها: 25

مطالب مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *