نیاز ۵۰ میلیارد ریالی ناوگان کشاورزی زاوه برای نوسازی

تربت حیدریه- ایرنا- مدیر جهاد کشاورزی زاوه گفت: برای نوسازی و تجهیز ناوگان کشاورزی این شهرستان شامل هزار و ۲۰۰ دستگاه تراکتور، حدود ۵۰ میلیارد ریال اعتبار نیاز است.

محمد رستمی یکشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: سقف تسهیلات برای توسعه و تجهیز ناوگان کشاورزی، اتوماسیون مرغداری و استخر پرورش ماهی برای سال زراعی جاری، ۱۴ میلیارد ریال است، که تا کنون ۱۵ میلیارد ریال طرح مصوب برای دریافت تسهیلات به بانک ها معرفی شده است. 
وی با بیان اینکه به این طرح ها تاکنون چهار میلیارد ریال تسهیلات پرداخت شده است، گفت: با وجود سقف تعیین شده، دولت برای ارائه تسهیلات به طرح های بیشتر نیز محدودیتی قائل نیست.
وی افزود: مشکل اصلی طرح های معرفی شده آن است که غالب بهره برداران بخش کشاورزی در زمان دریافت تسهیلات با مشکل وثیقه بانکی و فقدان ضامن مواجه هستند و لذا در عمل این تسهیلات در بانک ها می ماند.
وی میزان توزیع جو یارانه دار بین دامداران این شهرستان را نیز ۶۰۰ تن عنوان کرد و گفت: البته هنوز سال زراعی تمام نشده و روند توزیع جو ادامه دارد.
شهرستان زاوه افزون بر ۵۰ هزار هکتار عرصه کشاورزی دارد و اکنون ۱۷ هزار بهره بردار در این منطقه به کشت محصولاتی چون زعفران، گندم، جو، چغندر قند، یونجه و محصولات جالیزی مشغول هستند.
شهر دولت آباد، مرکز شهرستان ۷۵ هزار نفری زاوه در ۱۷۰ کیلومتری مشهد واقع است.
خبرنگار: علیرضا حسینی مقدم ** انتشار دهنده: علی اصغر ایزدی

 

 

بازدیدها: 30

مطالب مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *