آغاز آبرسانی به چهار روستای بایگ تربت حیدریه

تربت حیدریه – ایرنا – بخشدار بایگ تربت حیدریه گفت: عملیات آبرسانی به چهار روستای این منطقه روز سه شنبه با حضور معاون استاندار و فرماندار ویژه تربت حیدریه و جمعی از مسئولان محلی آغاز شد.

محمود وطن دوست در گفت و گو با خبرنگار ایرنا، روستاهای مزبور را 'خوشبر، کش، سرخ آباد و بسک' عنوان و اظهار کرد: برای طرح مزبور که به طول ۲۵ کیلومتر اجرا می شود ۱۵ میلیارد ریال منظور شده و اجرای طرح چهار ماه طول خواهد کشید.
وی با بیان اینکه در بایگ هشت روستا وجود دارد، گفت: کلیه روستاهای این بخش قبلا دارای آب لوله کشی بودند، اما به دلیل خشکسالی های پیاپی، منابع آبی برخی از آنها خشک شده و اخیرا با لوله کشی از رودخانه صنوبر تامین آب می شوند.
وطن دوست همچنین از عملیات گازرسانی به روستاهای 'حصار، رودمعجن و رزک' نیز خبر داد گفت: اعتبار در نظر گرفته شده برای این طرح ۱۰۵ میلیارد ریال است که تاکنون ۸۵ درصد طرح به اتمام رسیده است.
وی افزود: پایان عملیات گازرسانی به این سه روستا آخر سال جاری یا اردیبهشت سال آینده است و اکنون کار علمک گذاری به در منازل نیز آغاز شده است.
بخشدار بایگ گفت: با اجرای این دو طرح، می توان ادعا کرد زیرساخت های توسعه روستایی اعم از آب، برق، گاز و مخابرات در این بخش به طور کامل اجرا شده است. 
به گزارش ایرنا فرماندار ویژه تربت حیدریه در سفر به بخش بایگ، ضمن دیدار با مردم و اعضای شوراهای اسلامی روستاهای گشن، سرخ آباد و خورشبر، به بررسی مسائل و مشکلات آنان پرداخت.
حسن فتحی نیا که توسط بخشدار بایگ و شماری از مسئولان محلی همراهی می شد همچنین از کارخانه تولیدی ابریشم طوس بایگ بازدید کرد.
شهر بایگ، مرکز بخش بایگ، دارای هزار و ۱۰۵ خانوار و نزدیک به پنج هزار و ۵۰۰ نفر جمعیت است.
شهرستان تربت حیدریه دارای چهار بخش مرکزی، جلگه رخ، کدکن و بایگ، چهار شهر، هشت دهستان و ۱۳۶ آبادی با جمعیت ۶۹ هزار و ۹۷۴ نفر است که از این تعداد ۱۲۱ روستا بالای ۲۰ خانوار هستند
حدود ۷۰ هزار نفر از جمعیت این شهرستان ساکن روستاها هستند.
مرکز شهرستان ۲۵۰ هزار نفری تربت حیدریه در ۱۵۰ کیلومتری جنوب غربی مشهد قرار دارد. 
خبرنگار: علیرضا حسینی مقدم ** انتشار دهنده: علی اصغر ایزدی
۶۱۲۱/۵۱۳۲

 

 

بازدیدها: 35

مطالب مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *