پاسخ جلائی پور به مغالطه ای ناشیانه حاضرم تحت فرماندهی مقام رهبری به جبهه بروم

آفتاب یزد ـ رضا بردستانی: نه برای نخستین بار است و نه برای آخرین مرتبه! از این قبیل دشمنی‌ها و دردسر درست‌کردن‌ها مسبوق به سوابقی متعدد است و این یعنی مخالفان و اپوزیسیون خارج نشین ضددولت جمهوری اسلامی ایران نه این بار که بارها تلاش کرده است تا مزاحمت‌هایی برای نظام مقدس ما پدید آورد. آن چه این روزها دستمایه‌ای قرار گرفته تا عده‌ای به بهانه یک نامه بی‌اهمیت و سرشار از کینه و دشمنی به جناح رقیب خود بتازد را نخستین بار وبگاه شبکه آمریکایی «فاکس نیوز» رسانه‌ای کرد که در آن از تلاش سرکردگان منافقین و برخی اعضای گروه‌های ضدانقلاب برای دیدار حضوری و یا حتی تماس تلفنی با «دونالد ترامپ» رئیس‌جمهور منتخب آمریکا خبر داده است. فاکس نیوز می‌نویسد: «سی نفر از اعضای گروه‌های ضدانقلاب در نامه‌ای بی‌شرمانه به ترامپ از وی خواسته‌اند ضمن تجدیدنظر در توافق هسته‌ای، تحریم‌های تازه‌ای علیه ایران 
وضع کند.» در متن خبر فاکس نیوز هم با صراحت از این سی نفر با عنوان ذلیلانه «گروه‌های ضد انقلاب» یاد شده است نه وابسته‌هایی به برخی گروه‌های سیاسی داخل ایران!
پس از رسانه‌ای شدن محتوای این نامه، بسیاری از رسانه‌های وابسته به جناح‌های خاص اصولگرا در تلاشی ناشیانه و مغالطه‌آمیز کوشیدند تا بین آن 
سی مزدور وطن فروشی که نه تنها با دولت جمهوری اسلامی ایران که با ملت ایران نیز سر عناد دارند! به برداشت‌هایی مصادره به مطلوب گونه، یک‌سویه‌نگرانه و درهم آمیخته با کنایه و توهین اقدام ورزیدند.
برای مثال، تیتر یک رسانه این مغالطه ناشیانه را به رخ می‌کشد. رجانیوز در تیتری برخاسته از عنادی قدیمی می‌نویسد: «نامه اصلاح‌طلبان به ترامپ: تحریم‌ها را بیشتر کن».
در پی چنین تلاش‌هایی که پای آن به صفحه نخست روزنامه کیهان نیز کشیده شده است! برخی از چهره‌های اصلاح‌طلب که سکوت در این زمینه را زمینه‌ساز سوء‌استفاده‌های بیشتری می‌دیدند، در واکنش‌هایی جداگانه، ضمن تقبیح این عمل، هرگونه وابستگی به چنین جریان‌های ضدانقلاب و خارج نشین را موجب وهن دانسته، خود را مدافع آرمان‌های انقلاب اسلامی و منویات رهبر معظم انقلاب به شمار آوردند که هرگاه پای دفاع از کیان جمهوری اسلامی در میان باشد قطعا پای در رکاب مبارزه خواهند نهاد.
از جمله کسانی که به این نامه واکنش نشان داده، حمیدرضا جلایی‌پور استاد جامعه‌شناسی و فعال سیاسی اصلاح‌طلب است که در یادداشتی کوتاه به نامه سی ضدانقلاب مقیم خارج از کشور به ترامپ که در چند رسانه‌ راست افراطی آمریکا و چند سایت فارسی‌زبان منتشر شده است، اشاره کرده می نویسد: «نامه‌ رقت‌انگیز و پرگافِ سی نفر به ترامپ در چند رسانه‌ راست افراطی آمریکا و چند سایت فارسی‌زبان منتشر شد، اما هنوز ندیده‌ام پاسخ و واکنش‌های متنوع و وسیعِ هزاران ایرانی به آن در شبکه‌های اجتماعی (که اهمیت خبری و سیاسی ـ‌ اجتماعی بسیار بیشتری از اصل انتشار آن نامه‌ کم‌وزن دارد) در رسانه‌های انگلیسی و فارسی بازتاب مناسبی پیدا کرده باشد. امید که روزنامه‌نگاران رسانه‌های تاثیرگذارِ انگلیسی و فارسی در شکار و بازتاب خبرِ محکومیتِ گسترده‌ و خودجوش این نامه توسط 
هزاران ایرانی سرعت بیشتری داشته باشند. 
من اصلاح‌طلبم و دموکراسی را مطلوب ایران می‌دانم و در این مسیر از هر نوع فعالیت مدنی و قانونی دریغ نمی‌کنم. ولی اگر کشور ایران و جان و امنیت ایرانیان به خطر بیفتد، به عنوان تنها مردی که از یک خانواده شهید باقی مانده زیر فرماندهی حضرت آیت‌الله خامنه‌ای به جبهه می‌روم.»
دردآورتر از آن نامه و نگارش آن توسط سی نفر، فارغ 
از آن که در رسانه‌های بیگانه و دشمن، آن اندازه که در داخل ایران بازتاب پیدا کرده، دیده نشده است! نگاه‌هایی است که می‌کوشد جمعی خائن به وطن و دشمن با ملت را بی‌هیچ استناد و دلیلی به نیروهای مخلص و انقلابی که خالصانه پای آرمان‌های این کشور و این انقلاب ایستاده‌اند متصل نماید تنها با این توجیه که چون اینهایی که ما آنها را قبول نداریم و مثل ما نمی‌اندیشند باید زیر نگاه‌های شماتت‌بار، تند صرفا سیاسی و حزبی عاری از انصاف له شوند؛ غافل از آنکه اینها سیاسیونی هستند که مطابق با قوانین نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران به فعالیت‌های سیاسی ـ اجتماعی مشغول بوده هرگز حاضر نیستند به سرزمین خود خیانتی در ذهن بنمایند حتی اگر به اصلاحات در همه امور اعتقادی تام و تمام داشته باشند.
————————-
۳۰ نفر از اعضای گروه‌های ضدانقلاب در نامه‌ای بی‌شرمانه به ترامپ از وی خواسته‌اند ضمن تجدید نظر در توافق هسته‌ای، تحریم‌های تازه‌ای علیه ایران وضع کند.» در متن خبر فاکس نیوز هم با صراحت از این سی نفر با عنوان ذلیلانه «گروه‌های ضد انقلاب» یاد شده است نه وابسته‌هایی به برخی گروه‌های سیاسی داخل ایران!
—————————–
۳۰ نفر از اعضای گروه‌های ضدانقلاب در نامه‌ای بی‌شرمانه به ترامپ از وی خواسته‌اند ضمن تجدید نظر در توافق هسته‌ای، تحریم‌های تازه‌ای علیه ایران وضع کند.» در متن خبر فاکس نیوز هم با صراحت از این سی نفر با عنوان ذلیلانه «گروه‌های ضد انقلاب» یاد شده است نه وابسته‌هایی به برخی گروه‌های سیاسی داخل ایران!

بازدیدها: 41

مطالب مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *