تربت حیدریه- ایرنا- رئیس دانشگاه تربت حیدریه گفت: وظیفه دانشگاه برگزاری همایش های تخصصی، تولید محتوای علمی و ارایه نظر به مسئولان اجرایی به منظور رفع مشکلات و کمبودها است و شایسته است مصوبات قطعنامه پایانی همایش ها در قالب یک کمیته پیگیری و اجرایی شود

 

به گزارش ایرنا، علیرضا کرباسی روز چهارشنبه در نشست خبری با بیان اینکه پنج وظیفه ساختاری بر عهده دانشگاه ها گذاشته شده، افزود: این وظایف آموزشی، پژوهشی، فرهنگی، کارآفرینی و دیپلماسی علمی است.

وی ضمن انتقاد از برخی اظهار نظر مسئولان اجرایی که دو دوره همایش چشم انداز توسعه منطقه تربت حیدریه، زاوه و مه ولات در افق ۱۴۰۴ ظرف، خروجی نداشته است، گفت: وظیفه ما تولید محتوای علمی و ارایه راه کار است و اینکه چرا مسئولان از نظرات نخبگان دانشگاهی بهره لازم را نمی برند، ما پاسخگو نیستیم.

کرباسی در بخش دیگری از سخنانش از سومین همایش چشم انداز توسعه منطقه تربت حیدریه که قرار است فردا با حضور نخبگان دانشگاهی از سراسر کشور و به میزبانی این دانشگاه برگزار شود؛ خبر داد و اظهار کرد: این همایش با هدف شناخت چالش های فراروی منطقه، تعیین اهداف بلندمدت و تدوین راهبردهای توسعه، تعیین سیاستهای اجرایی برای فراهم ساختن زمینه و اسباب تحقق برنامه های این خطه در راستای سند چشم انداز برگزار می شود.

وی گفت: از مجموع ۱۵۷ اثر علمی و پژوهشی و مقاله رسیده به دبیرخانه، ۸۴ مقاله پذیرفته شده که قرار است فردا در دو سالن مجزا ۲۱ مقاله به صورت سخنرانی و بقیه به صورت پوستر ارایه شود.

کرباسی همچنین از غیبت مسئولان ارشد سه شهرستان در این همایش خبر داد و افزود: نماینده محترم مردم تربت حیدریه زاوه و مه ولات درمجلس در سفر کاری خارج از کشور به سر می برند و فرمانداران سه شهرستان نیز در جلسه کاری در مشهد خواهند بود که البته فرماندار تربت حیدریه قول داده اند در افتتاحیه یا اختتامیه حضور به هم رسانند.

دانشگاه تربت حیدریه دارای ۲ هزار و ۵۰۰ دانشجو، ۳۴ استاد ثابت و ۱۸۰ استاد مدعو است که دانشجویان آن در ۲۷ رشته مشغول تحصیل هستند و پژوهشکده ملی زعفران و مرکز رشد واحدهای فناور از مراکز تحقیقاتی وابسته به این دانشگاه است.

نخستین و دومین همایش توسعه منطقه ای تربت حیدریه به ترتیب در بهمن سال ۹۳ و هشتم بهمن ماه پارسال برگزار شده بود.

شهرستان تربت حیدریه با ۲۵۰ هزار نفر جمعیت، زاوه با ۷۲ هزار نفر و مه ولات با ۵۰ هزار نفر جمعیت به ترتیب در ۱۵۰ کیلومتری، ۱۷۵ و ۲۰۷ کیلومتری مشهد قراردارند.

۶۱۲۱/۵۱۳۲/۶۰۱۲خبرنگار: علیرضا حسینی مقدم ** انتشار دهنده: علی حیدر شاه حسینی

بازدیدها: 41

مطالب مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *