نیمی از مدارس ابتدایی تربت حیدریه بدون مربی تربیت بدنی

تربت حیدریه- ایرنا- رئیس اداره تربیت بدنی آموزشگاههای تربت حیدریه گفت: هم اکنون نیمی از مدارس مقطع ابتدایی این منطقه، مربی تربیت بدنی ندارند.

به گزارش ایرنا بهمن پورخسروانی، چهارشنبه در حاشیه همایش همیاران ورزش صبحگاهی به خبرنگاران اظهار کرد: برای جبران این کمبود به ناگزیر بخشی از نیاز خود را در قالب برپایی چنین همایش های آموزشی و با کمک گرفتن از دانش آموزان برطرف می سازیم.
وی با بیان اینکه این همایش با هدف تربیت ۵۰ دانش آموز برای آموزش و اجرای ورزش صبحگاهی در مدارس برپا شده است، گفت: امروز این دانش آموزان آموزش های لازم را با کمک مربیان تربیت بدنی فرا گرفته و سپس در مدارس مقطع ابتدایی و متوسطه اول به همکلاسی های خود آموزش می دهند.
پورخسروانی، سرانه اماکن ورزشی ویژه دانش آموزان تربت حیدریه را ۱۲ صدم درصد عنوان و اظهار کرد: این در حالی است که رقم استاندارد این شاخص در ایران باید بیش از یک مترمربع باشد. 
وی گفت: تربت حیدریه پنج مکان ورزشی دارد که تنها یکی از آنها (سالن سرپوشیده مالک اشتر) استاندارد است اما متاسفانه ورودی این سالن نیز بتازگی با تخلیه نخاله های ساختمانی به صورت نابسامانی درآمده است.
۳۵ هزار و ۷۶۹ دانش آموز در ۳۱۶ آموزشگاه و یک هزار و ۶۶۶ کلاس درس و توسط دو هزار و ۵۰۰ نفر معلم تحصیل می کنند.
از این تعداد سه هزار و ۲۰۰ نفر کلاس اولی هستند.
شهر ۱۳۰ هزار نفری تربت حیدریه در ۱۵۰ کیلومتری جنوب غربی مشهد قرار دارد. 
خبرنگار: علیرضا حسینی مقدم ** انتشار دهنده: علی اصغر ایزدی 

بازدیدها: 38

مطالب مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *