فرماندار تربت حیدریه: انتخابات پشتوانه امنیت ملی است/ کسی حق استفاده از امکانات دولتی به نفع فرد یا گروه خاص را ندارد

تربت حیدریه- ایرنا- معاون استاندار و فرماندار ویژه تربت حیدریه گفت: مشارکت گسترده مردم در انتخابات یکی مولفه های مشروعیت سیاسی و از اصلی ترین پشتوانه های امنیت ملی است و هرکس بخواهد این مولفه را از نظام جمهوری اسلامی بگیرد، به مفهوم واقعی نفوذی خواهد بود.

به گزارش ایرنا احمدعلی موهبتی، یکشنبه در نخستین جلسه ستاد انتخابات تربت حیدریه افزود: وظیفه دست اندرکاران انتخابات ایجاد فضای سالم رقابتی است و اینکه مردم به چه شخص یا گرایشی رای می دهند، از حوزه اختیارات و مسئولیت ما خارج است. 
وی با بیان اینکه در اجرای قانون با هیچ کس مسامحه نخواهیم کرد، گفت: دست اندرکاران انتخابات باید این نکته را همواره مد نظر داشته باشند که کوچکترین خدشه ای به اعتماد مردم وارد نشود زیرا از نگاه وزارت کشور انتخابات در حکم ناموس نظام است و همه وظیفه داریم از آن حراست کنیم.
موهبتی خطاب به افرادی که قصد دارند از امکانات دولت برای خود یا فرد مورد علاقه خویش هزینه کنند، گفت: این افراد مصداق عینی ضد انقلاب و نفوذی دشمن هستند و باید با این افراد چنان برخورد شود که از کرده خود پشیمان شوند.
وی خطاب به مدیران دستگاه های اجرایی تربت حیدریه نیز گفت: هر دستگاهی موظف است بخشی از امکانات خود و به خصوص رایانه های اداری را در موعد انتخابات به فرمانداری امانت بدهد که گویا در دوره های قبل برخی رایانه ها اسقاطی بوده و یا مورد نظر کمیته فناوری اطلاعات ستاد انتخابات این شهرستان نبوده است.
موهبتی اظهار کرد: امیدواریم این اقدام از سوی هیچ دستگاهی صورت نگیرد که در صورت تکرار مجدد، بنده رایانه مدیرکل مربوطه را به فرمانداری منتقل خواهم کرد. 
معاون سیاسی، امنیتی فرماندار تربت حیدریه نیز با بیان اینکه انتخابات از شاخصه های اصلی برای معرفی پویایی یک نظام سیاسی است، گفت: این پویایی در گرو برپایی یک انتخابات سالم خواهد بود که ایجاد چنین بستری نیز بر عهده ما گذاشته شده است. 
مهدی ناصری افزود: از این رو در عین حال که وظیفه داریم آرام آرام فضای منطقه را به سمت انتخابات سوق بدهیم، اجازه نخواهیم داد فضاها یا رفتارهای سیاسی خاصی، فضای انتخاباتی را تحت الشعاع خود قرار بدهد.
وی گفت: ضمن تقویت کمیته تبلیغات و اطلاع رسانی، از وجود رسانه ها و به خصوص رسانه ها و نشریات محلی باید برای ایجاد و تقویت فضای انتخاباتی سالم بهره گرفت.
ناصری از خبرگزاری جمهوری اسلامی به عنوان رسانه رسمی نظام که باید در کلیه جلسات حضور داشته باشد، یاد و کرد و افزود: در بخش هایی خارج از تربت حیدریه که امکان حضور خبرنگار این رسانه وجود ندارد، بخشداران موظف هستند گزارش جلسات خود را به ایرنا منعکس کنند.
وی با بیان اینکه هر چند هنوز تعداد حوزه های انتخابیه به طور دقیق مشخص نیست، اما با توجه به اینکه جمعیت ۶ روستای کوچک به ۲۰ خانوار افزایش یافته، با افزایش تعداد حوزه های اخذ رای مواجه خواهیم بود که این روستاها به ترتیب مربوط به بخش رخ با چهار روستا و بخش های مرکزی و کدکن هر کدام با یک روستا، هستند. 
ناصری اظهار کرد: افراد تندرو از هر خط و جناحی در برگزاری انتخابات نقش نخواهند داشت و ملاک ما در جذب و به کارگیری مجریان انتخابات، تنها اعتدال، خوش رویی و بی طرفی است. 
دوازدهمین دورهٔ انتخابات ریاست جمهوری ایران روز جمعه ۲۹ اردیبهشت ۱۳۹۶ برگزار خواهد شد.
همزمان پنجمین دوره انتخابات شوراهای اسلامی شهر و روستا نیز برگزار خواهد شد.
ثبت نام از داوطلبان از روز ۲۲ فروردین ۱۳۹۶ آغاز و به مدت ۵ روز ادامه می ‌یابد و مهلت قانونی تبلیغات ۲۰ روزه برای کاندیداهای تایید صلاحیت شده نیز ۸ تا ۲۷ اردیبهشت ماه تعیین شده است.
شهرستان تربت حیدریه دارای چهار بخش مرکزی، جلگه رخ، کدکن و بایگ و چهار شهر، هشت دهستان و حدود ۱۵۰روستاست.
مرکز شهرستان ۲۵۰ هزار نفری تربت حیدریه در ۱۵۰ کیلومتری جنوب غربی مشهد قرار دارد.
*خبرنگار: علیرضا حسینی مقدم ** انتشار دهنده: علی اصغر ایزدی

بازدیدها: 34

مطالب مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *