نماینده تربت حیدریه: توسعه و عمران منطقه بدون تامین زیرساخت ها امکان پذیر نیست

تربت حیدریه – ایرنا – نماینده مردم تربت حیدریه، زاوه و مه ولات در مجلس شورای اسلامی گفت: بدون فراهم شدن زیرساخت های لازم نمی توان انتظار توسعه، عمران و آبادی منطقه را داشت.

به گزارش ایرنا سعید باستانی، یکشنبه شب در جمع اعضای اتاق اصناف تربت حیدریه اظهار کرد: تربت حیدریه از نظر جغرافیایی، موقعیت مطلوبی دارد اما تا کنون نتوانسته زیرساخت های مورد نیاز برای توسعه را ایجاد کند و لازمه حضور سرمایه گذار و ایجاد واحدهای صنعتی، ایجاد زیرساخت های لازم است.
وی موقعیت تربت حیدریه را از نظر دسترس به شریان های اصلی منطقه مناسب خواند و افزود: این در حالی است که در بخش راه های فرعی نیازمند تغییراتی هستیم، که اخیرا ۲ مصوبه ماده ۲۱۵ کمیسیون برنامه و بودجه مجلس برای مسیر رباط سنگ- کدکن- نیشابور و محور رشتخوار- چخماق را گرفته ایم که اعتبار اجرای آن تامین خواهد شد.
وی گفت: در حوزه برق نیز با جذب ۲۳۰ میلیارد ریال برای اجرایی شدن نیروگاه ۵۰۰ مگاواتی برق راشد تامین اعتبار کردیم که اوایل سال ۹۶ عملیات اجرایی آن آغاز خواهد شد.
باستانی گفت: در حوزه گاز نیز قرار شد خط لوله گاز با اعتباری افزودن بر هزار و ۵۰۰ میلیارد ریال از دیزباد نیشابور به تربت حیدریه و سپس کاشمر انتقال یابد.
نماینده مردم تربت حیدریه، زاوه و مه ولات تصریح کرد: اگر زیرساخت ها در شهرستان فراهم شود، تربت حیدریه در کمتر از ۱۰ سال آینده به منطقه مطلوب برای سرمایه گذاری صنعتی تبدیل خواهد شد.
باستانی فراهم کردن زیرساخت های توسعه منطقه را نیازمند زمان دانست و افزود: برخی از شهرستان های همجوار با فراهم کردن زیرساخت های سرمایه گذاری، در این حوزه بسیار موفق عمل کرده اند.
وی با اشاره به حضور دلالان بخش کشاورزی خصوصا زعفران اظهار کرد: برای جلوگیری از ورود دلالان به حوزه کشاورزی، با همکاری همه فعالان شهرستان برای ایجاد دفتر گمرک و دفتر توسعه صادرات در شهرستان اقدام شده که بزودی نتیجه خواهد داد.
باستانی گفت: باید تمامی مراحل کشاورزی از مرحله کاشت تا صدور آن در شهرستان صورت پذیرد و ارزش افزوده تولید این محصولات در شهر مانده و عاید کشاورزان شود.
وی از جذب اعتبار تکمیل ورزشگاه تربت حیدریه و بهره برداری از آن در سال ۹۶ خبر داد و گفت: ساخت بیمارستان امام حسین (ع) نیز تا پایان سال ۹۶ به پایان می رسد که با تحقق آن تربت حیدریه به عنوان مرکز درمان جنوب خراسان رضوی خدمات دهی می کند.
باستانی با بیان اینکه اگر در حوزه بازار و اصناف تغییری اساسی ایجاد نکنیم به مرور حذف خواهیم شد، افزود: متاسفانه در چند سال اخیر تغییری در نوع بازار و فروش نداشته ایم و نتوانسته ایم مشتریان را از شهرهای اطراف به این شهرستان سوق دهیم.
وی گفت: باید توجه داشت که خرید و فروش در کسب و کار و بازار به سمت خرید اینترنتی حرکت کرده و باید شهرستان نیز خود را با این تغییرات همسو کند.
شهرستان ۲۵۰ هزار نفری تربت حیدریه در ۱۵۰ کیلومتری مشهد قرار دارد.
۷۲۴۰/۵۱۳۲
خبرنگار: ناهید آروین خیبری ** انتشار دهنده: علی اصغر ایزدی

بازدیدها: 32

مطالب مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *