سیلاب رشتخوار، خودروها را ناگزیر به عبور از پل قطار کرد جاری شدن سیلاب و بسته شدن محور روستایی سعادت آباد – رشتخوار در جنوب خراسان رضوی، روز پنجشنبه خودروهای عبوری از این مسیر را ناگزیر به عبور از پل راه آهن کرد

 

معاون مدیرکل راه آهن شرق کشور در این خصوص به خبرنگار ایرنا گفت: برای عبور ایمن خودروها از روی پل راه آهن در این محور روستایی هماهنگی لازم صورت گرفته است.
محمد خالقی نیا افزود: بر اساس قانون عبور خودرو از روی ریل راه آهن ممنوع است اما با توجه به شرایط پیش آمده و بسته شدن مسیر جاده، برای تامین رفاه مردم و فراهم کردن امکان عبور و مرور خودروهای محلی از مسیر راه آهن ، مجوز لازم از ستاد راه آهن مرکز دریافت شده است.
وی گفت: با توجه به آب گرفتگی این جاده، خودروها از یک راه انحرافی و با استفاده از پل روگذر راه آهن ادامه مسیر می دهند لذا همکاران ما به صورت شبانه روزی در محل حضور یافته و با استفاده از وسائل ارتباطی و هماهنگی با قطارهای عبوری در این مسیر، ایمنی تردد در آن قطعه را تامین می کنند.
مدیر پایانه تربت حیدریه خاطرنشان کرد: هم اکنون تمامی امکانات دستگاههای شهرستان تربت حیدریه برای تخلیه آب از مسیر خودروی زیر این پل بسیج شده تا هرچه زودتر این جاده روستایی باز شود.
خالقی نیا گفت: روزانه ۱۰ قطار از این پل عبور می کنند که بیشتر آنها محموله های معدنی را در مسیر شهر سنگان جابه جا می کنند.
بارش باران و تگرگ که از روز چهارشنبه این منطقه را فراگرفته بود موجب جاری شدن سیلاب در جاده روستای سعادت آباد – رشتخوار و مسدود شدن این محور شد که مسئولان محلی فروکش کردن آب و باز شدن محور را زمانبر عنوان کرده اند.
راه آهن شرق کشور با یک هزار کیلومتر طول در مسیرهای ایستگاه دیزباد نیشابور- تربت حیدریه – خواف تا مرز افغانستان امتداد دارد.
خبرنگار: ناصر اسدزاده ** انتشار دهنده: علی اصغر ایزدی ‌

بازدیدها: 23

مطالب مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *