مطهری در نطق میان‌دستور: ارائه لیست دادگستری برای رد صلاحیت برخی کاندیداهای شوراها خلاف قانون است / وعده افزایش یارانه‌ها استفاده از وسیله نامقدس برای نیل به هدف مقدس است

 

نائب رییس مجلس شورای اسلامی ارائه لیست دادگستری به هیات نظارت بر انتخابات شوراها در راستای رد صلاحیت برخی کاندیداها را خلاف قانون دانست و با اشاره به برخی وعده‌های انتخاباتی، گفت که پرداخت یارانه نقدی را خلاف اقتصاد مقاومتی است.

به گزارش خبرنگار پارلمانی ایلنا، علی مطهری در جریان نشست علنی امروز مجلس شورای اسلامی و در نطق میان‌دستور خود در اعلام کرد: ارسال لیست از طرف دادگستری استان تهران به هیات مرکزی نظارت بر انتخابات شوراها برای ردصلاحیت برخی کاندیداها خلاف قانون است و این هیات نباید زیر بار آن برود.

او با تاکید بر لزوم آسیب‌شناسی رقابت‌های انتخاباتی این دوره، خاطرنشان کرد: از سیره پیامبر اسلام(ص) و ائمه اطهار (ع) آموخته‌ایم که برای رسیدن به یک هدف مقدس نمی‌توان از وسیله نامقدس استفاده کرد. مثلاً ما برای تبلیغ دین نمی‌توانیم از جعل و دروغ استفاده کنیم؛ اگرچه بر ایمان مردم بیافزاید.

نایب رییس مجلس شورای اسلامی ادامه داد: زمانی که فرزند شیرخوار رسول اکرم از دنیا رفت، خورشید گرفت و بر ایمان مردم به پیامبر و اسلام افزوده شد. ولی پیغمبر اکرم مردم را در مسجد جمع کرد و بالای منبر گفت: مردم! این خورشیدگرفتگی هیچ ربطی به فوت فرزند من نداشت، آری، او نمی‌خواست از جهالت مردم برای تبلیغ دین استفاده کند.

او اضافه کرد: کاندیداها برای رسیدن به هدف مقدس خدمت به مردم و اسلام، ‌از هر وسیله‌ای استفاده نکنند، قول‌های غیرعملی ندهند، مردم را صرفا طلبکار نکنند. حق، همیشه دوطرفی است. همان طور که مردم بر حکومت حقوقی دارند، حکومت هم بر مردم حقوقی دارد. حکومت هم از مردم کار و تلاش می‌خواهد نه تنبلی و طلبکاری. 

نماینده مردم تهران در مجلس شورای اسلامی یادآور شد: اوایل انقلاب هرکس دنبال این بود که چه کاری بر زمین مانده است که انجام دهم. باید فرهنگ بدهکاری به انقلاب و اسلام احیاء شود. مردم باید کار کنند و مالیات بپردازند نه این که آخر هر ماه دست‌شان به سوی دولت دراز باشد که یارانه نقدی بگیرند.

او با اشاره به برخی وعده‌های انتخاباتی کاندیداها خاطرنشان کرد: یک کاندیدای مصلح و خیرخواه مردم و حکومت، از نظر من باید بگوید من یارانه نقدی را قطع می‌کنم؛ مگر برای از کار افتادگان و معلولان و مانند این‌ها. به تعبیر شهید مطهری، مصلح واقعی کسی است که با نقاط ضعف جامعه مبارزه کند و صلاح اجتماع را در نظر بگیرد هرچند از محبوبیت او کاسته شود.

نایب رییس مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه یارانه نقدی خلاف اقتصاد مقاومتی است گفت: از همان ابتدا مجلس هشتم نباید زیر بار آن می‌رفت. متاسفانه بعد از تصویب قانون تثبیت قیمت‌ها در مجلس هفتم در آستانه انتخابات ریاست جمهوری سال ۸۴، چند سال قیمت حامل‌های انرژی افزایش نیافت و این امر مستمسکی شد، به دست دولت نهم که علاقه شدیدی به توزیع پول در میان مردم داشت تا لایحه هدفمندی یارانه‌ها را به مجلس بیاورد، در حالی که اگر قیمت حامل‌های انرژی مانند گذشته هر سال چند درصد افزایش می‌یافت که مردم نیز پذیرفته بودند، اساسا نیازی به داستان خانمان برانداز یارانه‌ها نبود. 

مطهری گفت: وعده افزایش چند برابری یارانه‌ها را مصادیق استفاده از وسیله نامقدس برای نیل به هدف  مقدس است. ملت فهیم و بزرگ ایران رشد اجتماعی و سیاسی خود را در انتخابات آینده ریاست جمهوری نشان خواهند داد و فریب این گونه شعارها را نخواهند خورد.

او در بخش دیگری از نطق میان دستور خود با تبریک پیشاپیش سالروز میلاد مهدی موعود، امام زمان علیه‌السلام به همه مسلمانان جهان و همه انسان‌ها، اعلام کرد: باید برداشت درستی از قیام و انقلاب مهدی علیه‌السلام داشته باشیم. گمان نکنیم که قیام آن حضرت صرفاً برای نجات ما شیعیان یا انتقام‌گیری از ظلمی است که به اجداد ایشان رفته است؛ فلسفه مهدویت بسیار عام‌تر و والاتر از این حرف‌ها است.

عضو فراکسیون امید مجلس شورای اسلامی ادامه داد: قیام مهدی موعود برای نجات بشریت و همه اقوام با هر مذهب و زبانی به دست یک انسان کامل است. در آن دوره عقل‌ها کامل می‌شود و زمین همه منابع و معادن و ثروت‌های خود را بیرون می‌ریزد.

او همچنین گفت: اگر تا ۲۰ سال پیش تشکیل حکومت واحد جهانی امری ناممکن جلوه می‌کرد، امروز با پیشرفت و توسعه وسایل ارتباط جمعی و پدیده فضای مجازی تشکیل چنین حکومتی نه تنها ممکن بلکه ضروری به نظر می‌رسد. انقلاب اسلامی ما حلقه‌ای از حلقات مبارزات اهل حق است که به انقلاب حضرت حجت (عج) منتهی می‌شود. به بیان شهید آیت‌الله مطهری؛ قیام مهدی موعود علیه‌السلام آخرین حلقه از مجموع حلقات مبارزات حق و باطل است که از آغاز جهان برپا بوده است. مهدی موعود تحقق‌بخش ایده‌آل همه انبیاء و اولیاء و مردان مبارز راه حق است.

نایب رییس مجلس شورای اسلامی ادامه داد: انتخاب آقای اسماعیل هنیه به عنوان رئیس دفتر سیاسی جنبش حماس  نویدبخش آینده‌ای بهتر برای این جنبش و مردم فلسطین است. در سند سیاسی جدیدِ جنبش حماس مرزهای ۱۹۶۷ به رسمیت شناخته شده است. این امر گرچه می‌تواند به معنی به رسمیت شناختن کشور جعلی اسرائیل باشد، اما در بخش‌های دیگر این سند از سرزمین یکپارچه فلسطین از رود اردن تا دریای مدیترانه سخن رفته است و این نشان می‌دهد که جنبش حماس دست از آرمان آزادی کامل فلسطین برنداشته و پذیرش مرزهای ۱۹۶۷ را باید به عنوان یک تاکتیک تلقی کرد.

او با بیان اینکه برخی رهبران سیاسی غربی و عربی از نفوذ ایران در منطقه خاورمیانه یا قفقاز ابراز نگرانی می‌کنند اضافه کرد:  به اینها باید گفت نفوذ ایران در سایر کشورها نفوذ فکری و اعتقادی و ایدئولوژیک است. انقلاب اسلامی ما از جنس نهضت پیامبران است و با فطرت خداجوی انسان‌ها سروکار دارد، وقتی پیام این انقلاب به دل‌ها می‌رسد خود به خود خاضع می‌شوند و اساساً از ابتدا مقصود ما از صدور انقلاب همین بوده است.

نماینده مردم تهران در مجلس همچنین تصریح کرد: از بانک مرکزی می‌خواهم تکلیف سهامداران مؤسساتی مانند کاسپین و ثامن‌الحجج و آرمان را زودتر معلوم کند. اساسا چرا این معضلات پدید می‌آید؟ آیا جز به خاطر کوتاهی بانک مرکزی در نظارت بر این گونه مؤسسات اعتباری است؟

مطهری در پایان گفت: اگر از زمان ثبت این مؤسسات نظارت کافی وجود می‌داشت و ملاحظه این و آن نمی‌شد و به تعبیر امیرالمؤمنین اگر مصانعه یعنی رودربایستی و رفیق‌بازی و ملاحظه‌کاری در کار نبود، این مؤسسات این مقدار رشد نمی‌کردند. وقتی مؤسسه‌ای می‌گوید من ۳۵% سود سپرده می‌دهم آیا بانک مرکزی نباید سؤال کند از کجا؟ و چرا انضباط مالی کشور را به هم می‌زنید؟ والسلام.

بازدیدها: 35

مطالب مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *