به مناسبت هفته دولت، بهره برداری از زورخانه شهر دولت آباد، مرکز شهرستان زاوه، شنبه با حضور نماینده تربت حیدریه، زاوه و مه ولات در مجلس و مسئولان محلی آغاز شد و ۲ طرح دیگر نیز کلنگ زنی شد

– .

به گزارش ایرنا، این طرح ورزشی در سال ۹۲ در زمینی به مساحت ۶۰۰ مترمربع در زیربنای ۲۷۵ متر آغاز شده بود که برای ساخت آن چهار میلیارد ریال هزینه شده است.
همچنین کلنگ آغاز عملیات اجرایی خانه کاراته زاوه در زمینی به مساحت ۲۲۰ متر مربع و خانه تکواندو در زمینی به مساحت ۲۴۰ متر مربع به زمین زده شد که قرار است توسط خیران ورزشی شهرستان ساخته شوند.
نماینده تربت حیدریه، زاوه و مه ولات در مجلس شورای اسلامی در این آیین با انتقاد از آنچه کمبود فضای ورزشی در این شهرستان خواند، گفت: جوانان این خطه نیاز به یک کار بزرگ در حوزه ورزش و به خصوص ورزش روستایی دارند تا بتوانند با نشاط و پرشور در فعالیت های اجتماعی اثرگذار باشند.
سعید باستانی، نبود استخر شنا و نیز ورزشگاه برای برگزاری مسابقات ورزشی را از نیازهای اولیه شهرستان زاوه عنوان کرد و گفت: البته اعتبار چمن مصنوعی ورزشگاه دولت آباد به تصویب رسیده که در آینده نزدیک شاهد نصب و راه اندازی آن خواهیم بود.
رئیس اداره ورزش وجوانان زاوه نیز در این آیین گفت: از مجموع جمعیت ۸۰ هزار نفری این شهرستان حدود هفت هزار نفر مرد و زن فعالیت ورزشی دارند که از این تعداد پنج هزار ورزشکار سازمان یافته و تحت پوشش بیمه ورزشی هستند.
مجید رضایی افزود: سرانه فضای ورزشی سرپوشیده زاوه حدود ۲ صدم درصد است که نسبت به سرانه ۱۰ صدم درصدی استان بسیار ناچیز و همچنین سرانه فضای ورزشی روباز نیم متر است.
وی گفت: اکنون در این شهرستان ۲۲ هیات ورزشی وجود دارد که ۱۵ هیات فعال هستند.
مدیرکل ورزش و جوانان خراسان رضوی نیز در حاشیه افتتاح زورخانه در خصوص احداث استخر شنا زاوه گفت: پروژه های نیمه تمام ورزشی استان بالغ بر ۱۳۲ پروژه است که برای تکمیل آن ها، حداقل به سه هزار میلیارد ریال اعتبار نیاز است.
کورش صبوریان افزود: با وجودی که اولویت نخست دولت تکمیل طرحهای نیمه تمام است، اما تلاش داریم در سه آینده مشکل فضای ورزشی در ۱۰ شهرستان و از جمله زاوه که از مناطق محروم استان است، برطرف شود.
وی با اشاره به استعداد بالای منطقه در بحث خیران ورزشی گفت: اگر خیران طرحهای ورزشی همچون استخر شنا را تا ۴۰ درصد پیش ببرند قطعا ما در بحث جذب اعتبارات و کمک به این طرح ها شتاب بیشتری خواهیم کرد.
شهرستان زاوه به مرکزیت دولت آباد، تا آبان سال ۱۳۸۷ از بخش‌های تابعه شهرستان تربت حیدریه بود.
زاوه از شمال با شهرستان های فریمان و تربت جام، از غرب با تربت حیدریه، از جنوب با رشتخوار و خواف و از شرق با تایباد و تربت جام همسایه‌ است.
این شهرستان با ۲ هزار و ۴۳۷ کیلومترمربع وسعت از ۲ بخش مرکزی و سلیمانیه تشکیل یافته است.
مرکز شهرستان ۸۰ هزار نفری زاوه در ۱۷۰ کیلومتری جنوب مشهد واقع است.
خبرنگار: علیرضا حسینی مقدم ** انتشار دهنده: علی اصغر ایزدی

بازدیدها: 32

مطالب مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *