تربت حیدریه- ایرنا- مدیر جهاد کشاورزی شهرستان تربت حیدریه گفت: با آغاز فصل برداشت سیب زمینی از مزارع این شهرستان پیش بینی می شود برداشت امسال این محصول به ۵۰ تا ۶۰ هزار تن برسد

محمدرضا عباسپور روز یکشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا با بیان اینکه عمده محصول سیب زمینی این منطقه به جلگه رخ اختصاص دارد، افزود: امسال هزار و ۳۰۰ هکتار از مزارع تربت حیدریه به کاشت این محصول اختصاص یافته است.
وی اظهار کرد: سیب زمینی کاران این شهرستان با رعایت موارد موثر در کشت از جمله استفاده از بذر‌های اصلاح شده و بهره گیری از روش‌ های نوین آبیاری موفق شده اند از هر هکتار ۴۵ تا ۵۰ تن سیب زمینی برداشت کنند.
وی گفت: کشت سیب زمینی در جلگه رخ تربت حیدریه علاوه بر درآمدزایی برای کشاورزان، زمینه اشتغال ۵۰ تا ۶۰ کارگر در هر هکتار را طی فصل برداشت این محصول فراهم کرده است.
عباسپور افزود: تاکنون حدود ۴۰ هزار تن سیب زمینی در این شهرستان برداشت شده که بیشتر این محصول برای مصرف به بازارهای تربت حیدریه، مشهد، استان های مجاور و کارخانه های چیپس سازی حمل شده است.
برداشت سیب زمینی در تربت حیدریه که از ابتدای مهر ماه آغاز شده تا نیمه آبان ادامه دارد و حدود ۲ هزار خانوار در این شهرستان مشغول برداشت این محصول هستند.
بخش رخ شهرستان تربت حیدریه با جمعیت ۲۳ هزار نفر دارای ۵۳ روستا و ۴۷ دهیاری است که ۴۹ روستا از این تعداد بیش از ۲۰ خانوار جمعیت دارند.
مرکز شهرستان ۲۲۵ هزار نفری تربت حیدریه در ۱۵۰ کیلومتری جنوب غربی مشهد قرار دارد.
۶۱۲۱ /۱۷۴۴ / ۶۰۵۳ خبرنگار: علیرضا حسینی مقدم ** انتشار دهنده: محمد حسین علی مقدم

بازدیدها: 31

مطالب مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *