در آخرین روز از هفته تامین اجتماعی (۱۹ تا ۲۵ تیر) بلوک زایمان و نیز واحد استریل(CSSD) بیمارستان تامین اجتماعی رازی تربت حیدریه روز دوشنبه با حضور مسوولان استانی و محلی به بهره برداری رسید

 

به گزارش ایرنا، مدیر بیمارستان رازی در آیین افتتاح گفت: برای راه اندازی این ۲ پروژه که ساخت و تکمیل آن یک سال زمان برده، ۱۰ میلیارد ریال اعتبار هزینه شده است.
محمدرضا ارجمند با بیان اینکه تاکنون تنها بخش زایمان بیمارستان فعال بود، افزود: بلوک زایمان به تعداد هشت تخت ال دی آر، شامل تخت های خاصی است که زن باردار در بدو ورود ابتدا روی تخت بستری می شود و در زمان زایمان با اندکی تغییرات، به تخت زایمان تبدیل می شوند.
وی گفت: طبق استانداردهای وزارت بهداشت می بایست به ازای هر ۴۰۰ زایمان طبیعی یک تخت ال دی آر داشته باشیم که اکنون تعداد زایمان های طبیعی ما با ۲۵ درصد افزایش به ۵۰ نفر در ماه رسیده است.
ارجمند افزود: واحد استریل (CSSD) نیز تاکنون وجود داشت، اما لازم بود تا سیستم های استیرلاسیون ست های اتاق عمل و زایمان با استانداردهای روز، بروز شوند.
اکنون بیمارستان تامین اجتماعی رازی تربت حیدریه دارای ۱۱۳ تختخواب است و ۴۳۵ نفر پرسنل که ۲۰۰ نفرشان کادر درمان و بقیه نیروی پشتیبانی هستند، به مراجعان خدمات ارایه می کنند.
بیمارستان دارای بخش های آی سی یو (مراقبت ویژه بزرگسالان)، ان آی سی یو (مراقبت ویژه اطفال)، سی سی یو، داخلی، زنان و زایمان است.
متوسط ماندگاری بیمار در این بیمارستان ۱٫۸ روز و ضریب اشغال تخت بیمارستان ۷۵ درصد است.
بیمارستان تامین اجتماعی در جنوب خراسان رضوی تنها در تربت حیدریه واقع است و برغم وجود یک بیمارستان تامین اجتماعی در بیرجند مرکز استان خراسان جنوبی، ساکنان شهرهای شمال خراسان جنوبی و جنوب خراسان رضوی به این بیمارستان مراجعه می کنند.
شهرستان ۲۲۵ هزار نفری تربت حیدریه در ۱۵۰ کیلومتری جنوب غربی مشهد قرار دارد.َ

بازدیدها: 24

مطالب مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *