نماینده مردم شهرستان های تربت حیدریه، زاوه و مه ولات در مجلس شورای اسلامی گفت: اکنون تربت حیدریه با اندک امکانات درمانی موجودش، به محل مناسبی برای درمان مردم خطه جنوب خراسان رضوی تبدیل شده است

 

به گزارش ایرنا، سعید باستانی روز دوشنبه در حاشیه افتتاح بلوک زایمان و نیز واحد استریل(CSSD) بیمارستان تامین اجتماعی رازی تربت حیدریه افزود: این بدان معنا است که اکنون خیال مسوولان حوزه درمانی استان راحت است زیرا می دانند به دلیل دوری راه، بسیاری از بیماران برای درمان بجای سفر به مشهد، تربت حیدریه را بر می گزینند.
پیشتر نیز مسوولان درمانی تربت حیدریه اعلام داشته بودند: بسیاری از شهروندان شهرهای شمالی خراسان جنوبی نیز بجای سفر به بیرجند، ترجیح می دهند از خدمات درمانی بیمارستان های تربت حیدریه استفاده کنند.
وی با بیان اینکه آمارها گواه این ادعا می باشد، گفت: در حالی که جمعیت شهرستان تربت حیدریه ۲۲۵ هزار نفر است، اما مجموع ۲ بیمارستان نهم دی و رازی تربت حیدریه در سال به حدود یک میلیون نفر از اهالی جنوب خراسان رضوی (۱۲ شهرستان) خدمات ارایه می کنند.
باستانی اظهار داشت: البته تیمارداری و دستگیری از حال هموطنان کار پسندیده ای است، منتهی مسوولان حوزه درمان استان باید بر خود واجب و لازم بدانند که حق و سهم ما را بپردازند، زیرا از دایر انصاف بدور است در حالی که در این منطقه خودمان با مشکلات و کمبودهای مختلف و از جمله درمانی مواجه هستیم، غم دیگران را نیز بخوریم.
وی گفت: مشکل دیگر اختلاف ضریب پزشکان بیمارستان های تامین اجتماعی و دیگر بیمارستان ها و آن این است در حالی که ضریب پزشکان بیمارستان های تامین اجتماعی 'یک کا' است، این رقم در دیگر بیمارستان ها '۲ کا' می باشد و همین از انگیزه کار در بیمارستان های تامین اجتماعی می کاهد.
سرپرست بیمارستان تامین اجتماعی تربت حیدریه نیز گفت: در راستای سیاست های جمعیتی و کاهش میزان سزارین در کشور، میزان زایمان های از طریق سزارین را، از ۴۲ درصد در سال ۹۵ به ۳۸ درصد در سال ۹۶ کاهش دادیم و این در حالی است که هدف گذاری سال ۹۶ ، ۳۸ درصد بود و در سه ماه نخست امسال نیز این رقم را، به ۳۵ درصد رسانده ایم.
محمد عجم افزود: پارسال تعداد کل مراجعان درمانگاه زایمان ما ۱۳ هزار و ۳۰ نفر بود که از این تعداد ۲ هزار و ۵۰۰ نفر زایمان طبیعی و هزار و ۳۶۷ تفر زایمان سزارین انجام دادند.
وی با بیان اینکه پارسال همچنین سه هزار و ۸۳۴ تولد زنده و کمتر از ۵ مرگ و میر حین تولد داشتیم، گفت: این در حالی است که در کل شهرستان تعداد مرگ و میرهای حین تولد بالای ۱۰ مورد بوده است.
اکنون بیمارستان تامین اجتماعی رازی تربت حیدریه دارای ۱۱۳ تختخواب است و ۴۳۵ نفر پرسنل که ۲۰۰ نفرشان کادر درمان و بقیه نیروی پشتیبانی هستند، به مراجعان خدمات ارایه می کنند.
بیمارستان دارای بخش های آی سی یو (مراقبت ویژه بزرگسالان)، ان آی سی یو (مراقبت ویژه اطفال)، سی سی یو، داخلی، زنان و زایمان است.
متوسط ماندگاری بیمار در این بیمارستان ۱٫۸ روز و ضریب اشغال تخت بیمارستان ۷۵ درصد است.
بیمارستان تامین اجتماعی در جنوب خراسان رضوی تنها در تربت حیدریه واقع است و به رغم وجود یک بیمارستان تامین اجتماعی در بیرجند مرکز استان خراسان جنوبی، ساکنان شهرهای شمال خراسان جنوبی و جنوب خراسان رضوی به این بیمارستان مراجعه می کنند.
شهرستان ۲۲۵ هزار نفری تربت حیدریه در ۱۵۰ کیلومتری جنوب غربی مشهد قرار دارد.

بازدیدها: 17

مطالب مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *