تعداد مبتلایان به کرونا در تربت‌حیدریه ۹۳ نفر اعلام شد

تعداد مبتلایان به کرونا در تربت‌حیدریه ۹۳ نفر اعلام شد

تربت‌حیدریه – ایرنا – رییس دانشگاه علوم پزشکی تربت‌حیدریه شمار مبتلایان قطعی به ویروس کرونا در مناطق زیرپوشش این واحد دانشگاهی را ۹۳ نفر اعلام کرد و گفت: از این تعداد ۶ بیمار فوت کردند.

سعیدرضا قنبری‌زاده روز جمعه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا، اجرای طرح فاصله‌گذاری اجتماعی را راهکار موثر برای قطع زنجیره انتقال ویروس کرونا ذکر کرد و افزود: مردم می‌توانند با ماندن در خانه، چرخه انتقال این بیماری را قطع کنند و زندگی را به افرادی که دوستشان دارند هدیه دهند.

وی بر لزوم توجه مردم به توصیه‌های بهداشتی تاکید کرد و با بیان اینکه از تمام توان و ظرفیت بهداشتی در ارایه خدمت به بیماران بهره خواهیم گرفت اظهار داشت: با توجه به ظرفیت تخت‌های بیمارستانی، اگر  مردم در مسیر مبارزه با بیماری کرونا همکاری و مشارکت نکنند در آینده نزدیک با مشکلات جدی‌ مواجه خواهیم شد که قابل جبران نخواهد بود.

وی ابراز امیدواری کرد آن دسته از مردم که همچنان به هشدارها و توصیه‌های بهداشتی بی‌توجه هستند، از رفتارهای نادرست خود در مواجهه با این بیماری دست بردارند و مسوولیت پذیری اجتماعی خود را به بهترین شکل ممکن نشان دهند تا هرچه زودتر این بیماری مهار شود.
رییس دانشگاه علوم پزشکی تربت‌حیدریه گفت: رفت و آمدهای غیر ضروری و حضور مردم در تجمع‌ها، می‌تواند علاوه بر انتشار بیماری کرونا و تحمیل چالش‌های بسیار به حوزه بهداشت و درمان، سلامت و امنیت جانی افراد را با خطر جدی مواجه کند.

وی بر لزوم مشارکت بیشتر مردم تربت‌حیدریه در طرح غربالگری کرونا تاکید کرد و افزود: شماره تلفن ۵۲۴۲۵ برای پاسخگویی به سوالات مردمی توسط دانشگاه علوم پزشکی تربت‌حیدریه راه اندازی شده و مردم می‌توانند همه روزه از ساعت هشت تا ۲۱ سوالات خود را با کارشناسان بهداشتی در میان بگذارند.

وی ادامه داد: همچنین سامانه خود کنترلی توسط وزارت بهداشت به منظور غربالگری و شناسایی بیماران مشکوک به کووید ۱۹ به آدرس salamat.gov.ir ایجاد شده و مردم می‌توانند با مراجعه به این سامانه، فرم های مربوطه را تکمیل و راهنمایی لازم را برای مقابله با بیماری کرونا دریافت کنند.

مرکز شهرستان ۲۲۵ هزار نفری تربت‌حیدریه در ۱۵۰ کیلومتری مشهد واقع است و دانشگاه علوم پزشکی تربت‌حیدریه به ۳۶۳ هزار نفر از مردم شهرستان‌های تربت‌حیدریه، زاوه و مه‌ولات خدمات ارائه می‌دهد.

بازدیدها: 20

مطالب مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *