شمار متقاضیان بیمه بیکاری در تربت‌حیدریه به ۸۳۰ نفر رسید

شمار متقاضیان بیمه بیکاری در تربت‌حیدریه به ۸۳۰ نفر رسید

تربت‌حیدریه- ایرنا- رییس اداره تعاون، کار و رفاه اجتماعی تربت‌حیدریه گفت: از اسفند ماه پارسال تاکنون، ۸۳۰ نفر در این شهرستان در سامانه بیمه بیکاری ناشی از کرونا ثبت نام کرده‌اند.

علی‌اکبر اسماعیل‌پناه روز یکشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: با شیوع ویروس کرونا از اسفند پارسال، بسیاری از کارگران شاغل در صنوف و واحدهایی که فعالیت آنها ممنوع اعلام شده، تعطیل و بیکار شدند. 
وی ادامه داد: وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی به منظور حمایت از این قشر آسیب دیده و جلوگیری از حضور فیزیکی آنان در ادارات یا مراکز کاریابی، سامانه‌ای با نام بیمه بیکاری به آدرس اینترنتی BimeBikari.mcls.gov.ir  راه‌اندازی و از کارگرانی که بیکار شده‌اند خواست در این سامانه ثبت نام کنند.
وی گفت: به افرادی که بیکاری آنها به دلیل تعطیلی ناشی از کرونا بوده و بعد از عادی شدن شرایط به کار خود باز می‌گردند در صورت دارا بودن شرایط لازم در ماه‌های اسفند، فروردین و اردیبشهت بیمه بیکاری پرداخت می‌شود.
اسماعیل‌پناه افزود: افرادی که به دلیل تعطیلی کارگاه، اتمام قرارداد یا موارد دیگر به کلی کار خود را از دست داده‌اند باید علاوه بر ثبت نام در سامانه یاد شده، از یکم اردیبهشت ماه به مراکز کاریابی مراجعه و نسبت به تکمیل پرونده خود اقدام کنند.
وی جمعیت فعال این شهرستان را ۶۹ هزار و ۵۴۶ نفر و جمعیت شاغل آن را ۶۱ هزار و ۵۹۹ نفر اعلام کرد و ادامه داد: جمعیت بیکار این شهرستان هفت هزار و ۹۴۷نفر، نرخ بیکاری آن ۱۱.۴ درصد و نرخ مشارکت اقتصادی آن نیز ۳۸.۱ درصد است.
مرکز شهرستان ۲۲۵ هزار نفری تربت‌حیدریه در ۱۵۰ کیلومتری جنوب غربی مشهد قرار دارد.

بازدیدها: 12

مطالب مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *