شهردار زن در نیشابور منصوب شد خانم شیما نجار دانشجوی سال آخر دکتری عمران دانشگاه فردوسی مشهد است که پیش از این معاونت عمرانی و مدیریت مطالعات و پژوهش شهرداری نیشابور را نیز در سابقه خود داشته است.

شهردار زن در نیشابور منصوب شد

مشهد- ایرنا- شهردار نیشابور برای نخستین بار یکی از بانوان متخصص و باتجربه را به عنوان شهردار یکی از مناطق این شهر حدودا چهار هزار هکتاری منصوب کرد.

شهردار نیشابور در مراسم تودیع و معارفه شهرداران قدیم و جدید "شهرداری منطقه ۲ نیشابور" گفت: توانمندی و قابلیت‌های مدیریتی و دقت نظر زنان در انجام امور از مهمترین ویژگی‌های مدیران زن است که مورد توجه شهرداری نیشابور است.
علی نجفی افزود: شهرداری منطقه ۲ نیشابور حدود ۷۰ درصد از وسعت این شهر را شامل شده و از اهمیت ویژه‌ای برخوردار است.
وی ادامه داد: در فرهنگ دیوانسالاری و اداری کشور ما متاسفانه نگاه مردسالارانه حاکم است در صورتی که زنان در قابلیت‌های اجرایی و عملیاتی، دقت نظر و جدیت امور چیزی از مردان کم ندارند و میدان دادن به آنها به عنوان نیمی از جمعیت جامعه باعث استفاده از ظرفیتهای مغفول مانده است.
شهردار نیشابور گفت: یکی از نقاط قوت شهرداری نیشابور حضور زنان توانمند در بخش‌های مختلف آن است و خانم شیما نجار دانشجوی سال آخر دکتری عمران دانشگاه فردوسی مشهد است که پیش از این معاونت عمرانی و مدیریت مطالعات و پژوهش شهرداری نیشابور را نیز در سابقه خود داشته است.

شهر سه هزار و ۷۴۰ هکتاری نیشابور ۲۶۳ هزار نفر جمعیت را در خود جای داده است.

۵۸ هزار نفر جمعیت حاشیه‌نشین نیشابور در ۱۷ محله این شهر به مساحت ۹۱۸ هکتار سکونت دارند.  عمده این محلات در جنوب شهر نیشابور و بخش کمی نیز در ناحیه شمالی آن قرار دارند.

مساحت بافت فرسوده شهر نیشابور نیز ۲۴۰ هکتار و جمعیت ساکن در این بافت ۳۷ هزار نفر است.

شهر مرکزی شهرستان ۴۵۰ هزار نفری نیشابور در فاصله ۱۲۷ کیلومتری غرب مشهد واقع است.

بازدیدها: 35

مطالب مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *