سعیدی در گفت‌وگو با ایلنا: پس از صحبت‌های زالی تحقیق و تفحص از وزارت بهداشت ضروری است/ این اظهارات خبر از یک فساد سازمان‌یافته دارد/ مجلس در زمینه پیگیری روند کُند واکسیناسیون، به موقع ورود نکرد

پس از صحبت‌های زالی تحقیق و تفحص از وزارت بهداشت ضروری است/ این اظهارات خبر از یک فساد سازمان‌یافته دارد/  مجلس در زمینه پیگیری روند کُند واکسیناسیون، به موقع ورود نکرد

یک نماینده مجلس شورای اسلامی گفت: صحبت‌های اولیه آقای زالی بسیار تکان‌دهنده بود و تحقیق و تفحص از وزارت بهداشت کمترین کاری است که در این مورد می‌تواند انجام شود.

معین‌الدین سعیدی در گفت‌وگو با خبرنگار ایلنا، درباره صحبت‌های اولیه علیرضا زالی فرمانده ستاد مقابله کرونا استان تهران مبنی بر عدم واردات واکسن به کشور، گفت: در چند ماه اخیر نسبت به روند مشکل‌دار واکسیناسیون در کشور انتقاداتی داشتم و در صحبت‌هایم حتی این موضوع  را با کشورهایی که در همسایگی ما قرار دارند، مقایسه کردم و گفتم که چقدر نسبت به آنها عقب‌تر هستیم.

نماینده چابهار با بیان اینکه افشاگری آقای زالی و نکاتی که ایشان اعلام کردند تکان‌دهنده است، اظهار داشت: آقای زالی در صحبت‌هایش در مورد اختصاص ۷۲۰ میلیون یورو برای خرید رمدسیویر مطالبی مطرح کردند که بسیار تکان‌دهنده بود، در حالی که ما می‌توانستیم با همین پول واکسن مورد نیاز کشور را وارد کنیم.

وی ادامه داد: از طرفی دیگر مشاهده کردیم افرادی که شعار تولید واکسن داخلی می‌دادند و مطرح می‌کردند که ما می‌توانیم واکسن کشورهای مستضعف دنیا را تامین کنیم، ادعاهای‌شان بی اساس بود.

سعیدی خاطرنشان کرد: معتقدم در حال حاضر بحث ناکارآمدی مسئولین وزارت بهداشت نیست، بلکه بحث یک فساد سازمان‌یافته در این زمینه است که متاسفانه مجلس تا این لحظه به عنوان نهاد نظارتی ورودی نداشته است.

این نماینده مجلس شورای اسلامی ادامه داد: من خوشحالم آقای رئیسی در اولین اقدام‌شان پیرو فرمایشات رهبری که فرمودند باید واکسن تهیه شود، عنوان کردند که ارز لازم به این موضوع را اختصاص خواهند داد و انشاءالله در همین ابتدا به وعده خودشان عمل کنند، اما این نکاتی که آقای زالی گفتند، خبر از یک فساد سازمان‌یافته دارد و دیگر بحث ناکارآمدی نیست. آن هم وقتی همه ادعاهای آقایان وزارت بهداشت به نوعی غیرواقعی از کار درآمده است.

وی افزود: شاهد سیل اتوبوس‌ها به سوی ارمنستان بودیم که وجدان هر ایرانی را به درد می‌آورد و من با کمال تاسف باید بگویم نمره مجلس در این زمینه نمره خوبی نبود و ما باید زودتر به این مساله ورود می‌کردیم.

نماینده مردم چابهار در مجلس شورای اسلامی گفت: در جلسه “طرح صیانت از کاربران در فضای مجازی” عرض کردم که امروز باید “طرح صیانت در برابر کرونا” ضرورت داشته باشد.

وی تاکید کرد:  قطعاً یک طرح تحقیق و تفحص جامع و کامل از وزارت بهداشت کمترین اتفاقی است که باید انجام شود و در کنار این امر باید همه ظرفیت‌های کشور به کار گرفته شود تا واردات واکسن صورت گیرد.

بازدیدها: 0

مطالب مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *