تربت حیدریه به قطب پزشکی جنوب خراسان رضوی تبدیل شده است

تربت حیدریه به قطب پزشکی جنوب خراسان رضوی تبدیل شده است

تربت‌حیدریه – ایرنا – رییس اداره مدیریت حوادث، بلایا و پایش مراقبت‌های درمانی دانشگاه علوم پزشکی تربت‌حیدریه با یادآوری توسعه کمی و کیفی حوزه درمان این شهرستان طی سالهای اخیر گفت که هم اکنون مراکز درمانی منطقه به قطب پزشکی جنوب خراسان رضوی تبدیل شده است.

محسن صادقیان روز چهارشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: به عنوان مثال از ابتدای امسال تاکنون ۱۴۳ بیمار بدحال یا سخت علاج از شهرستانهای مرکزی، مرزی و جنوبی خراسان رضوی به مراکز درمانی تحت پوشش دانشگاه علوم پزشکی تربت‌حیدریه منتقل و تحت درمان قرار گرفتند.

وی اضافه کرد: بیشترین تعداد پذیرش بیمار در مراکز درمانی تربت حیدریه از بیمارستان‌های حضرت زهرای رشتخوار، ۲۲ بهمن خواف، حضرت ابوالفضل (ع) کاشمر، ولی عصر بردسکن و خاتم الانبیای باخرز بوده‌ است.

وی عمده ترین دلیل توسعه کمی و کیفی مراکز درمانی تحت پوشش دانشگاه علوم پزشکی تربت حیدریه را توجه دولت به رشد امکانات زیرساختی بویژه در مناطق کم برخوردار عنوان و خاطرنشان کرد: تجهیز مراکز درمانی به امکانات روز و افزایش پزشکان متخصص از جمله مولفه های توسعه و رشد حوزه بهداشت و درمان تربت حیدریه است.

تربت حیدریه به قطب پزشکی جنوب خراسان رضوی تبدیل شده است

این مسوول در دانشگاه علوم پزشکی تربت حیدریه همچنین گفت: نظارت شبانه‌روزی بر عملکرد کارکنان فوریتهای پزشکی و بیمارستانی شهرستان از طریق پایش دوربین‌های بیمارستانها و نظارت بر فرایند درمان مادران و کودکان پرخطر بستری شده در مراکز درمانی به عنوان وظایف ذاتی این مدیریت تشدید شده است.
صادقیان افزود: اداره مدیریت حوادث، بلایا و پایش مراقبت‌های درمانی اورژانس پیش بیمارستانی دانشگاه علوم پزشکی تربت‌حیدریه با هدف ساماندهی پایش و نظارت بر ارایه خدمات درمانی از طریق ارتباط موثر و اثربخش با بیمارستان‌ها، سرعت در ارایه خدمات درمانی به بیماران و ارتقای کیفیت خدمات درمانی به صورت ۲۴ ساعته فعالیت می‌کند.
دانشگاه علوم پزشکی تربت‌حیدریه با بهره مندی از ۲۷۲ تخت در بیمارستان آموزشی – درمانی امام حسین (ع)، ۱۹۰ تخت در بیمارستان آموزشی – درمانی نهم دی و ۲۰ تخت در بیمارستان شهرستان مه‌ولات خدمت رسانی به مردم شهرستانهای مرکزی و جنوب خراسان رضوی را بر عهده داشته و در تلاش برای گسترش خدمات خود در بیمارستانهای جدید در دست ساخت یا در دست تکمیل شهرستانهای مجاور است.

گفتنی است پیش از این رییس دانشگاه علوم پزشکی تربت حیدریه نیز گفته بود: افزایش بودجه و توجه سالهای اخیر دولت به توسعه امکانات و تجهیزات بخش بهداشت و درمان این شهرستان باعث کاهش نیاز درمانی مردم منطقه به مرکز استان (خراسان رضوی) و کاهش سفرهای ضروری به مشهد شده است.

مرکز شهرستان تربت حیدریه در ۱۵۰ کیلومتری جنوب مشهد مقدس قرار دارد.

بازدیدها: 0

مطالب مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *