استخراج سنگ آهن در سنگان خواف ۶۳ درصد افزایش یافت

استخراج سنگ آهن در سنگان خواف ۶۳ درصد افزایش یافت

گناباد- ایرنا- مدیر مجتمع سنگ آهن سنگان خواف گفت: میزان استخراج و بارگیری سنگ آهن طی بهار امسال در این منطقه نسبت به مدت مشابه سال قبل ۶۳ درصد افزایش یافت.

محمد گل محمدی روز دوشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: افزون بر ۱۷۱ هزار و ۷۹۸ تن سنگ آهن دانه بندی شده طی همین مدت در مجتمع سنگان خواف استخراج و بارگیری شد.

وی ادامه داد: این درحالی است که طی مدت مشابه سال گذشته ۱۰۵ هزار و ۴۷۹ تن سنگ آهن در این منطقه استخراج و بارگیری شده بود.

مدیر مجتمع سنگ آهن سنگان خواف گفت: این میزان حمل سنگ آهن دانه بندی در کل ادوار قبل در این منطقه بی سابقه بوده و به نوعی رکورد جدیدی ثبت شده است.

مجتمع سنگ‌ آهن سنگان خواف با بیش از یک میلیارد تن ذخیره یکی از ۱۰ معدن بزرگ سنگ‌ آهن در جهان و تامین‌کننده خوراک اولیه برای تولید ۱۷.۵ میلیون تن کنسانتره، ۱۵ میلیون تن گندله و پنج میلیون تن سنگ‌ آهن در ایران است.

مجموعه کانسارهای سنگان با ۳۰ درصد ذخایر سنگ‌ آهن کشور در گستره‌ای به طول ۲۲ کیلومتر و عرض ۱۰ کیلومتر در ۳۰۰ کیلومتری جنوب شرقی مشهد، ۴۰ کیلومتری جنوب شرقی شهر خواف و ۱۸ کیلومتری شمال شرقی سنگان در جنوب شرقی خراسان رضوی و نزدیک مرز افغانستان قرار دارد.

بارزترین ویژگی‌های این معادن سنگ‌ آهن امکان فعالیت‌های معدنکاری در طول ۱۲ ماه سال، وجود ماده معدنی در سطح زمین، کاهش هزینه‌های استخراج و معدنکاری و وجود عناصر نادر خاکی است که با مشارکت بخش‌ دولتی و سازمان توسعه و نوسازی صنایع و معادن ایران (ایمیدرو)، فولاد سنگان و تعدادی دیگر از شرکت‌های بزرگ معدنی ایران الگوی موفق سرمایه‌گذاری و نمونه بسیار خوبی برای سایر نقاط کشور است.

مرکز شهرستان ۱۶۰ هزار نفری خواف با ۱۲۳ کیلومتر مرز مشترک با کشور افغانستان در فاصله ۲۶۷ کیلومتری جنوب شرقی مشهد قرار دارد.

بازدیدها: 0

مطالب مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *