استقبال پورمحمدی ازشکایت مشایی

دولتمردان یازدهم از شکایات دولتمردان دهم علیه خود استقبال می‌کنند چون می‌دانند روسفید از دادگاه بیرون خواهند آمد و مدارکی دارند که به آنها اطمینان می‌دهد مسیر صحیحی را برای افشای تخلفات گذشته در پیش گرفته‌اند. آنها اینگونه استدلال می‌کنند که شکایات از دولتمردان یازدهم به سبب ایجاد فضای غبارآلود و منحرف کردن اذهان عمومی از مسیری که در پیش گرفته‌اند، است بنابراین بیان می‌کنند که از این شکایات استقبال کرده و در دادگاه مدارک تازه‌ای از تخلفات رو خواهند کرد. دیروز وزیر دادگستری با بیان اینکه مشایی طرح شکایت کرده، گفت: هنوز شکایتی واصل و نسخه‌ای برای من فرستاده نشده است و من نیز این موضوع را از رسانه‌ها شنیدم. حجت‌الاسلام مصطفی پورمحمدی درخصوص خبر شکایت اسفندیار رحیم مشایی از وی که در رسانه‌ها مطرح شده، افزود: من نیز از رسانه‌ها شنیدم؛ ما پاسخگو هستیم و خط قرمزی برای خودمان قایل نیستیم؛ حقوق همه محترم است، همه حق دارند اگر حق کسی ضایع شده شکایت کنند و حتما پاسخ می‌دهیم. وزیر دادگستری خاطرنشان کرد: در گذشته برای پاسخگویی به طور کامل آمادگی داشتم و الان نیز استقبال می‌کنم از هر نوع سوال، اعتراض و شکایتی و این را یک اصل مفید و ارزشمند در مناسبات اجتماعی می‌دانیم که کسی برای خود خط قرمز و حریم درست نکند و همه در برابر قانون باید پاسخگو باشند و نسبت به حقوق همدیگر احترام بگذارند. وی با بیان اینکه نسبت به این موضوع مطلب جدیدی نگفتم، ادامه داد: این بخش کوچکی از حرف‌های فراوانی بود که در گذشته مطرح شده و در شهریور۹۰ در صحن غیرعلنی مجلس نیز مستنداتی در این خصوص ارائه کردم. رئیس سابق سازمان بازرسی کل کشور اضافه کرد: در برخی صحبت‌ها و سخنرانی‌ها از من سوال می‌کردند که همین نکات را در طول سالهای گذشته اشاره کردم و از آنجا که در سازمان بازرسی بودم و این سازمان درگیر این پرونده بود، اطلاعات زیادی در این رابطه داشت و مجموعه مطالب منظم و تحویل مراجع قضایی داده شده است؛ بخش‌های زیادی نیز در محکمه توسط متهمان و حتی شهود به طور مفصل مطرح شده و در سایت‌ها و روزنامه‌ها موجود است. وزیر دادگستری با بیان اینکه مطالب مفصل‌تر از اینها نیز گفته شده است، ادامه داد: من نیز یک تحلیل زیربنایی از فساد کردم و اگر بخواهند وارد گفت‌وگو شوند ما نیز آماده هستیم؛ هر چند مجادله را خوش ندارم اما درعین حال آماده هستم.

دنبال مجادله نیستیم

پورمحمدی اظهار کرد: البته اگر خیلی اصرار دارند خوب است؛ چون بخشی از پرونده که به وی مربوط می‌شود، زودتر رسیدگی خواهد شد. وی اضافه کرد: پرونده وی نیز در این مجموعه قرار داشته است اما به دلیل حجم بسیار متهمان، مجلدات پرونده، تنوع موضوعات و وجود خط قرمز و فشارها، رسیدگی به پرونده وی مقداری کند شده بود و طرح این شکایت موجب می‌شود به پرونده وی نیز زودتر رسیدگی شود. وزیر دادگستری با اشاره به فحاشی، اتهام‌زنی و نشان دادن خشم و غضب بعضی‌ها در رسیدگی به پرونده‌های فساد در برخی سایت ها، ادامه داد: نیازی به این کارها نیست، بگویید اطلاعات نادرست است و اگر اطلاعات درست است بگویند کار عادی بوده و توضیح دهند که موضوع چه بود، نیازی به فحاشی نیست. وی تصریح کرد، به دنبال کشمکش نیستیم و از آن پرهیز می‌کنیم، البته بحث فساد موضوع جدی در ادارات کشور است و ما نیز آن را به طور جدی دنبال می‌کنیم.

برخی تا حرف فساد می‌شود برنمی‌تابند

رئیس سابق سازمان بازرسی کل کشور در ادامه خاطرنشان کرد: مردم نیز نسبت به موضوع فساد حساسیت فراوان دارند اما وقتی اسم پرونده‌های فساد سه‌هزار و هشت‌هزار میلیاردی می‌آید، برخی‌ها برنمی‌تابند و برافروخته می‌شوند؛ اعصابشان را از دست می‌دهند و زود موضع‌گیری می‌کنند. وی تاکید کرد: اما در عین حال چون برخی برنمی‌تابند و به آنها برمی‌خورد، نمی‌توانیم حرف از مبارزه با فساد نزنیم. وزیر دادگستری درخصوص موضوع بازنگشتن محمدرضا رحیمی ( معاون اول دولت دهم) از مرخصی به زندان و اظهار گلایه وکیل حمید بقایی (معاون اجرایی دولت دهم) از طولانی شدن روند رسیدگی به موکلش خاطرنشان کرد: باید از دوستان و همکاران قضایی بویژه سخنگوی قوه قضاییه سوال کنید که سوال نیز می‌کنید. وی در پایان افزود: من اطلاع چندانی ندارم و مسئول پاسخگویی طبعا نیستم و دوستانی که درگیر و مسئول هستند به دقت می‌توانند پاسخ دهند.

بازدیدها: 164

مطالب مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *