رتبه برتر شعر محلی خراسان به شاعر تربت حیدریه رسید

تربت حیدریه- ایرنا- رتبه برتر نخستین جشنواره شعر محلی منطقه خراسان، شامل استان های شمالی، رضوی و جنوبی، جمعه شب نصیب یکی از شاعران تربت حیدریه شد.

 

دبیر اجرایی جشنواره در حاشیه این مراسم به خبرنگار ایرنا گفت: 'علی اکبر عباسی فهندر' توانست در بین ۲۰ شاعری که آثارشان به بخش نهایی این جشنواره راه یافته بود، عنوان برتر را از آن خود کند.
محسن اسلامی گفت: بر اساس رای هیات داوران 'صادق آدینه، صغرا سعادتمند، علی اصغر داوری ترشیزی و عباس باقریه' به ترتیب از شهرستان های فاروج، شیروان، کاشمر و نیشابور، دیگر برگزیدگان این جشنواره بودند.
وی افزود: همچنین در این جشنواره از کتاب 'منظومه سمندرخان سالار' علی اکبر عباسی فهندر و کتاب 'یک نار و و صد بیمار' اثر استاد اسفندیار جهانشیری از شاعران برجسته تربت حیدریه رونمایی شد.
وی با بیان اینکه جشنواره پنجشنبه هفته گذشته با حضور اصحاب فرهنگ و هنر و مسئولان منطقه و با هدف معرفی شعر و نواهای محلی خطه خراسان برپا شده بود، گفت: از مجموع ۸۰ عنوان شعر محلی ارسالی به دبیرخانه، آثار ۲۰ شاعر پذیرفته شد که در مدت دو شب جمعا ۳۵ شعر به صورت متن ادبی و شعر محلی اجرا شد.
اسلامی افزود: در کنار شعرخوانی، برنامه های رقص های محلی سه منطقه در خلال برنامه اصلی اجرا شد.
وی داوران جشنواره را شامل حسن روشان از خراسان شمالی، عبدالله نجف زاده از خراسان رضوی و سعید عندلیبی از خراسان جنوبی نام برد که اشعار را در بخش های کرمانجی، ترکی، تربتی، فولکلور جنوبی، خوافی و نیشابوری مورد ارزیابی قرار دادند.
وی افزود: این جشنواره با عنوان جایزه ادبی 'استاد محمد قهرمان' برگزار شد و طبق قول وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی، چنانچه تربت حیدریه در تمامی موارد از جمله میزبانی و نحوه اجرا، کار را به نحو مطلوب اجرا کند، از سال آینده برای جشنواره، جایزه ادبی استاد محمد قهرمان در نظر گرفته خواهد شد.
مرحوم محمد قهرمان پژوهشگر، مصحح و شاعر برجستهٔ خراسانی و اهل تربت حیدریه بود.
مرکز شهرستان ۲۵۰ هزار نفری تربت حیدریه در ۱۵۰ کیلومتری جنوب غربی مشهد واقع است.

بازدیدها: 67

مطالب مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *