فرماندار ویژه تربت حیدریه:صیانت از آرای مردم، تکلیف قانونی و شرعی است

تربت حیدریه- ایرنا- معاون استاندار و فرماندار ویژه تربت حیدریه گفت: صیانت از تک تک آرای مردم، وظیفه قانونی و شرعی تمامی دست اندرکاران انتخابات و بخصوص اعضای شعب اخذ رای است.

به گزارش ایرنا، حسن فتحی نیا روز یکشنبه در نشست توجیهی اعضای شعب اخذ رای حوزه مرکزی تربت حیدریه افزود: هیچ یک از اعضای شعب رای حق اظهار نظر، اعمال سلیقه یا هدایت و تشویق مردم برای انتخاب فرد خاصی را ندارند. 
وی با بیان اینکه گاه اشتباهات کوچک ممکن است برای مردم ذهنیت ایجاد کند، گفت: به عنوان نمونه درسال ۸۸ یک ذهنیت کوچک باعث شد برای نظام مشکلات زیادی به وجود آید و نظام هزینه های زیادی برای آن بپردازد.
فتحی نیا افزود: هر چند شما افراد کاربلد و باتوجهی هستید، اما با این حال در پلمپ صندوق ها دقت لازم را به عمل آورید و در هنگام شمارش آراء نیز نهایت دقت را داشته باشید. 
وی با اشاره به رقابت ۳۳ نامزد برای کسب تنها کرسی نمایندگی حوزه انتخابیه تربت حیدریه، زاوه و مه ولات در مجلس شورای اسلامی، گفت: تا این لحظه هیچ نامزدی انصراف نداده و بعضا مطالبی که در فضاهای مجازی مبنی بر کناره گیری نامزدها به نفع دیگری منتشر شده، فاقد وجاهت قانونی است.
فتحی نیا افزود: در سطح سه شهرستان ۲۷۵ شعبه اخذ رای در نظر گرفته شده که از این تعداد ۱۶۸ شعبه مربوط به تربت حیدریه، ۶۰ شعبه مربوط به زاوه و بقیه مربوط به شهرستان مه ولات است.
رئیس مرکز حوزه انتخابیه تربت حیدریه، زاوه و مه ولات گفت: افزون بر پنج هزار نفر عوامل اجرایی به منظور برگزاری انتخابات پیش رو در این سه حوزه انتخابیه سازماندهی شده اند. 
فتحی نیا با بیان اینکه امنیت انتخابات به صورت ۱۰۰ درصدی تضمین شده است، گفت: دو روز بعد از برگزاری انتخابات و مشخص شدن نماینده جدید مردم در مجلس، جشن پیروزی و مشارکت همگانی مردم برگزار خواهد شد.
رئیس دادگستری و دبیر ستاد پیشگیری از تخلفات و جرائم انتخاباتی تربت حیدریه نیز در این نشست گفت: توصیه موکد ما به مسئولان شعب اخذ رای رعایت قانون و مقررات است.
محمد ابراهیم زاده افزود: هر چند به کلیه افراد اعتماد وجود دارد، با این حال در صورت مشاهده هر گونه تخلفی، قانون حتی یک قدم عقب نشینی نخواهد کرد.
بخشدار مرکزی تربت حیدریه نیز گفت: در انتخاب اعضای شعب اخذ رای نهایت دقت به عمل آمده تا از وجود افراد با تجربه که در دوره های قبل نیز سابقه حضور در پای صندوق های اخذ رای را داشته اند، استفاده شود.
حسن قربانی افزود: تا این لحظه هیچ تخلفی از سوی هیچ یک از نامزدهای انتخاباتی مشاهده و یا گزارش نشده است.
شهرستان های تربت حیدریه، زاوه و مه ولات، مشترکا دارای یک کرسی نمایندگی در مجلس شورای اسلامی هستند که ۳۳ نفر بر سر تصاحب آن رقابت می کنند. 
مرکز شهرستان ۲۵۰ هزار نفری تربت حیدریه در ۱۵۰ کیلومتری جنوب غربی مشهد قرار دارد.
۶۱۲۱/۵۱۳۲

بازدیدها: 52

مطالب مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *