فرق دو جریان اصلاح‌طلب و اصولگر آذر منصوری

آنچه که در این انتخابات بعد از این مدت تبلیغات قابل ارزیابی و سنجش است این است که اصلاح‌طلبان با یک اقبال بسیار قابل توجه در جامعه مواجه شده‌اند و مرحله به مرحله که به زمان رای گیری نزدیک می‌شویم موج اجتماعی که در حمایت از اصلاح‌طلبان دارد شکل می‌گیرد، ابعاد وسیع تری را به خود می‌گیرد.با توجه به ناکارآمدی جریان اصولگرا در دو مجلس و دولت گذشته بخصوص در بعد اقتصادی و فسادهای صورت گرفته و عدم پاسخگویی این جریان، تنها راهکار برای جلب اقبال عمومی تخریب رقیب یعنی اصلاح‌طلبان برای آنها باقی مانده که البته این روش نخ نما هم تاثیری عکس در جامعه داشته است.

جریان اصولگرا با توجه به اینکه دو دولت گذشته و سه مجلس پیشین را کاملا در اختیار داشته و علی‌رغم یک دست بودن این دوره‌ها و در دست داشتن قدرت، این حجم بدهی و ناکارآمدی اقتصادی و آسیب‌هایی که در کشور به وجود آمده، بنابراین مسلما کسانی که باید پاسخگو باشند اصولگرایانند.

در پی روی کار آمدن حسن روحانی به عنوان رئیس جمهور و آمارگیری‌هایی که حجم تازه‌ای از فساد‌ها و رانت‌هایی را که در دولت گذشته شکل گرفته آشکار می‌کنند، پاسخگویی را برای جریان اصولگرا و بخصوص اصولگرای تندرو دشوار‌تر می‌کند و پایگاه رای آنها را در معرض خطر جدی قرار می‌دهد.

در این شرایط تنها راهکاری که برای این جریان می‌ماند تخریب جریان رقیب است. اینها روش‌های نخ نمایی است که در دوره‌های گذشته هم استفاده شده و نه تنها هیچ نتیجه‌ای برای جریان محافظه کاران تندرو در کشور نداشته بلکه بر ارائه چهره مظلوم تری از اصلاح‌طلبان تاثیری مثبت گذاشته است.

آنها امروز هم علی‌رغم همه محدودیت‌ها و زمین رقابت نابرابری که برای آنها فراهم شده، برای دفاع از منافع ملی کشور، برای دور کردن کشور از بحران‌ها و آسیب‌ها با درک موقعیت خطیر منطقه‌ای در صحنه حضور پیدا کرده‌اند و با صدای بلند اعلام می‌کنند که متعلق به این کشور، متعلق به این نظام و در دفاع از آرمان‌های انقلاب اسلامی و امام (ره) در صحنه حضور پیدا کرده‌اند و به وصیت حضرت امام که تاکید کرده‌اند که «نگذارید این انقلاب به دست نااهلان بیفتد»، عمل می‌کنند.

با توجه به شرایط فعلی جریان اصولگرا بعد از این انتخابات باید بنشیند و آسیب‌شناسی درونی کند، این جریان باید عملکرد خود را بخصوص در طول زمانی که در قدرت حضور داشته، مورد بازبینی قرار دهد و از این ایستایی و از این اصرار بر عملکرد ناصحیح خود دست بردارد و با طرح و برنامه جدید در کنار پاسخگویی نسبت به عملکرد گذشته، خودش را در معرض رای و قضاوت مردم قرار دهد.

فرق دو جریان اصلاح‌طلب و اصولگرا همین است که اصلاح‌طلبان یک جریان در حال حرکت و پویا هستند، جریانی که البته با تاکید بر گفتمان اصلاح‌طلبی به اصلاح رویکرد‌ها و رویه‌های خود می‌پردازند و از اشتباهات گذشته خود درس می‌گیرند اما جریان اصولگرا نمی‌پذیرد که بخصوص در زمانی‌که قدرت کامل را در کشور در اختیار داشته چه اشتباهاتی داشته و این اشتباهات و عملکرد خود را آسیب‌شناسی کند و در یک فضای عادلانه خود را در معرض رای و قضاوت مردم قرار دهد نه اینکه با تخریب رقیب و اتهام زنی بخواهد رقیب را از صحنه رقابت حذف کند.

*فعال سیاسی

بازدیدها: 34

مطالب مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *