چرا صدا و سیما با شبکه‌های اجتماعی داخل سخت‌گیر است؟

 

وزیر ارتباطات گفت: جای تعجب دارد که صدا و سیما در ارتباط با معرفی شبکه‌های اجتماعی داخلی سخت‌گیری می کند اما شبکه‌های پرمخاطب آن مدام تلگرام را تبلیغ می‌کنند.

 "محمود واعظی" بعد از ظهر امروز(سه‌شنبه) در قالب نشست تخصصی شبکه‌های اجتماعی و OTT در وزارت ارتباطات، به ارائه توضیحاتی در این خصوص پرداخت و عنوان کرد: بهترین راه تشویق مردم برای استفاده از شبکه‌های اجتماعی داخلی، ارائه سرویس باکیفیت است و همگان با اصل توسعه شبکه‌های اجتماعی در داخل کشور موافق‌اند.

این عضو کابینه دولت یازدهم همچنین یادآور شد: عده‌ای بر لزوم بهره‌گیری از شبکه‌های اجتماعی و باز بودن آن‌ها اعتقاد دارند و جمع دیگری نظری متفاوت دارند در حالی که استفاده از این پدیده به نظر یک نیاز است که باید به شیوه درستی آن را هدایت کرد.

واعظی تاکید کرد: قطعا دیتا نوعی سرمایه برای یک کشور محسوب می‌شود و باید در داخل کشور مورد استفاده قرار گیرد. در خصوص شبکه‌های اجتماعی نیز به نفع خود مردم و دولت است که برای امنیت بیشتر، شبکه‌های اجتماعی داخلی را مورد استفاده قرار دهند.

وی همچنین عنوان کرد:‌ پیگیری مسائل مربوط به شبکه‌های اجتماعی داخلی در خصوص موضوعات حقوقی، قضایی و رفع تبعیض، امری موثر در پایداری و بقای این شبکه‌ها به شمار می‌رود. اعتقاد ما بر آن است که باید با شبکه‌های اجتماعی داخلی برخورد راحت‌تری صورت گیرد تا نسبت به شبکه‌های اجتماعی خارجی نگاه سخت‌گیرانه‌تری وجود داشته باشد.

وزیر ارتباطات در بخش دیگری از صحبت‌های خود با اشاره به شبکه داخلی بیسفون عنوان کرد: از زمانی که این شبکه ۱۳۰ هزار کاربر داشته موضوعات مربوط به آن را پیگیری می‌کردم و حال بر این اعتقادم که موفقیت بیسفون موجب اقتدار نظام خواهد شد.

واعظی در بخش دیگری از صحبت‌های خود تعداد کاربران یک شبکه اجتماعی را در سطح دنیا سرمایه دانست و گفت: بهترین راه، تشویق مردم و اعتمادسازی برای استفاده از شبکه‌های داخلی است که این مهم با ارائه خدمات و سرویس‌های خوب محقق می‌شود.

وی همچنین خاطرنشان کرد: باید در زمینه حمایت از شبکه‌های اجتماعی داخلی تلاش مناسبی صورت گیرد و در بخش‌های مختلف مالی، فنی، حقوقی و پهنای باند و … این شبکه‌ها مورد حمایت قرار داشته باشند

بازدیدها: 30

مطالب مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *