آسوده بخوابيد؛ معاون رئيس‌جمهور نيويورك نرفت مولاوردي باز در سيبل دلواپسان

آرمان – مطهره شفيعي: از ابتدا با حضور شهيندخت مولاوردي در جايگاه معاونت امور زنان و خانواده رياست‌جمهوري مخالف بودند چرا كه پيش از اين او در نقش يك فعال عرصه سياسي و زنان بسياري از عملكردهاو برنامه‌هاي دولت قبل و نمايندگان اصولگرا در مجلس را زير سوال برده بود و در دولت يازدهم با قرار گرفتن در اين جايگاه فرصتي يافت تا آنچه به اعتقاد وي خواست اكثريت زنان است را محقق كند. طبيعي است در چنين شرايطي با ايجاد موانع زياد بر سر راه او، سعي در ناكارآمد نشان دادنش دارند. در ابتداي دولت هجمه‌ها به او زياد بود و دلواپسان به تدريج با مشاهده بی نتيجه بودن آنها تصميم گرفتند. فتیله هجمه را پایین بکشند تا چندی قبل که از مولاوردی دعوت شد برای حضور در اجلاس کمیسیون مقام زن سازمان ملل متحد راهی نیویورک شود. دلواپسان پس از اطلاع از اين دعوت، اتومبيل تخريب خود را به راه انداختند و بي‌وقفه گاز دادند تا به هدفي كه تضعيف دولت يا شايد انتقام از مولاوردي بود برسند كه مولاوردي نه براي دلواپسي دلواپسان و راضي كردن آنها بلكه به اين دليل كه سطح مراسم در شأن معاون رئيس‌جمهور نبود از حضور در آن خودداري كرد و سوار هواپيمايي به مقصد كشور مدعو نشد. به دلواپسان توصيه مي‌شود منابع اطلاعاتي خود را دقيق‌تر كنند تا بدانند مولاوردي چرا منصرف شد و بايد بدانند اين اجلاس به نوعي اجلاس عادي محسوب مي‌شود و به همين دليل ضرورتي براي حضور در عالي ترين سطح وجود نداشته است پس بر همين اساس مولاوردي به نيويورك نرفت. ۲۳ اسفند بود كه معاون رئيس‌جمهور ايران در امور زنان و خانواده، با تاكيد بر اينكه براي شركت در كميسيون مقام زن به نيويورك نرفته است گفت: «اگر به نيويورك مي‌رفتم در كميسيون مقام زن صرفا در چارچوب دستور اصلي اجلاس سخنراني مي‌كردم.» تدبير و اميد نوشت؛ مولاوردي در ادامه درباره اينكه رسانه‌هاي تندرو در ادامه موج تخريب عليه معاونت امور زنان و خانواده و طرح اين ادعا كه معاون رئيس‌جمهور در گزارش‌هاي خود سياه نمايي داشته و دارد و بر همين اساس اين سوال را مطرح كرده‌اند كه «خانم مولاوردي! در كميسيون مقام زن از استان سيستان و بلوچستان مي‌گوييد يا از حقوق خانواده شهداي مكه و منا؟»، در پاسخ به اين سوال و اينكه كدام موضوعات را در صورت حضور مطرح مي‌كرد، گفت: «اولا متاسفم براي چنين طرز تفكر و ديدگاهي كه همواره حقيقت را فداي مصالح سياسي و جناحي مي‌كند چرا كه توضيح كاملي در اطلاعيه روابط عمومي معاونت امور زنان و خانواده در ارتباط با مطلب نقل شده از من در ارتباط با «استان سيستان و بلوچستان» در حاشيه ديدار با خانم آمنه وهاب‌زاده از جانبازان جنگ تحميلي در ايام دهه فجر ارائه شده است.» معاون رئيس‌جمهور ايران در امور زنان و خانواده در گفت‌وگو با رويداد ۲۴ افزود: «در ثاني اگر به نيويورك مي‌رفتم در كميسيون مقام زن صرفا در چارچوب دستور اصلي اجلاس سخنراني مي‌كردم.» وی ادامه داد: «دستور كار اصلي اين نشست هم امسال به موضوع "توانمندسازي زنان و پيوند آن با توسعه پايدار" اختصاص خواهد داشت و موضوع مورد بازبيني آن نيز "حذف و جلوگيري از كليه اشكال خشونت عليه زنان و دختران" خواهد بود.»

چه كساني رفتند؟

حالا مولاوردي به نيويورك نرفت اما آيا ايران درآن اجلاس نماينده‌اي ندارد؟ برخي رسانه‌ها ديروز نوشتند؛ در حالي كه رسانه‌هاي جريان مخالف دولت سنگ حضور مولاوردي در نيويورك را به سينه مي‌زدند، دو نماينده زن مجلس نهم در حال بستن چمدان براي عزيمت به اجلاسي بودند كه اينان پرونده تخريبش را براي دولت گشوده‌اند! اجلاسي كه صلاح نبود از مقامات ايراني كسي در آن حاضر شود، اين‌بار ميزبان فاطمه آليا و مهناز بهمني دو نماينده مجلس نهم است! آنطور كه آرمان مطلع شد حضور اين دو نماينده در نيويورك براي شركت در جلسه‌اي است كه تنها ۶ ساعت به طول مي‌انجامد اما مشخص نيست چرا اكنون دلواپسان نگران هزينه يك سفر نمي‌شوند كه سود آنچنانی ندارد و بيش از همه به يك سفر تفريحي شباهت دارد؟

سفر نشد، تذكر مي‌دهيم!

نيويورك نرفتن البته پايان كار نبود چرا كه ديروز دلواپساني كه تيرشان به سنگ خورده بود از راه ديگري وارد شدند و آن هم تذكر به مولاوردي در مجلس بود. روز گذشته دهقان عضو هيات رئيسه مجلس با قرائت تذكرات كتبي نمايندگان اظهار كرد: نيره اخوان، افتخاري، فاطمه رهبر، طبيب‌زاده، حليمه عالي، عمراني، سالك، كيايي‌نژاد، قاضي‌زاده، خسروي، ابوترابي، فتاحي، غضنفرآبادي، اميرآبادي و جعفري در تذكر كتبي خود به رئيس‌جمهور در مورد علت عدم گزارش عملكرد معاونت زنان و خانواده رياست‌جمهوري موضوع ماده۱۹ الحاق قانون تنظيم بخشي از مقررات مالي دولت توضيح خواسته‌اند و خواستار توضيح درباره عدم ارائه گزارش عملكرد معاونت امور زنان و خانواده رياست‌جمهوري شدند.

بازدیدها: 25

مطالب مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *