کیارستمی از بیمارستان مرخص شد

 

عباس کیارستمی سرانجام پس از ۵۰ روز که در بیمارستان به سر می‌برد، مرخص شد.

به گزارش ایسنا، حاضر در بیمارستان؛ این کارگردان سینمای ایران عصر ۷ اردیبهشت ماه از بیمارستان مرخص شد. عباس کیارستمی گفت: من امروز از بیمارستان مرخص می‌شوم اما این مرخصی به معنای بهبودی کامل نیست.

بر پایی‌ کارگاه‌های آموزشی زبان‌های باستانی در فرهنگستان هنر

معاونت پژوهشی فرهنگستان هنر کارگاه‌های «آموزش زبان‌های ایرانی و غیر ایرانی» باستانی را با حضور استادان مطرح در این حوزه برگزار می‌کند.

به گزارش روابط عمومی فرهنگستان هنر، کارگاه‌های «آموزش زبان‌های ایرانی و غیر ایرانی» شامل زبان‌های اوستایی، پهلوی، فارسی باستان در بخش زبان‌های ایرانی و همچنین زبان‌های آرامی کهن، اکدی و ایلامی در بخش زبان‌های غیر ایرانی هر کدام به مدت ۱۲ جلسه تشکیل می‌شود. این کارگاه‌ها با حضور عبدالمجید ارفعی، حسین بادامچی، مینا سلیمی، ندا اخوان و آزاده احسانی برگزار می‌شود. فرهنگستان هنر به نشانی خیابان ولی عصر‌(عج)، پایین‌تر از چهارراه طالقانی، شماره ۱۵۵۲ واقع است.

تجدیدچاپ کتاب «گفت‌وگو با فرهنگ‌مداران»

کتاب «گفت‌وگو با فرهنگ‌مداران: ایران و دنیای جدید» دربردارنده گفت‌وگوهای محمد صادقی با اندیشمندان و اهالی فرهنگ همچون

محمد علی اسلامی ندوشن، فریدون مجلسی، فضل‌الله رضا، علی فردوسی، احسان شریعتی و… است به چاپ دوم رسید. همچنین در فصلی از این کتاب، جلال رفیع از کلاس درس دکتر ناصر کاتوزیان، علی فردوسی از کلاس درس دکتر همایون کاتوزیان، فریدون مجلسی از کلاس درس دکتر حمید عنایت،‌هاشم صباغیان از کلاس درس مهندس مهدی بازرگان و… سخن می‌گویند. این کتاب با محوریت مباحث فرهنگی، ادبی و اجتماعی تنظیم شده و شرکت سهامی انتشار با قیمت ۱۰۵۰۰ تومان و تیراژ ۱۱۰۰ نسخه آن را تجدیدچاپ کرده است.

نمایشگاه شمایل‌های سوزان وزیری در گالری شکوه

نقاشی‌های ‌سوزان وزیری جمعه دهم اردیبهشت ‌روی دیوار گالری شکوه می روند.

عنوان این نمایشگاه «باورهای من » است که وزیری در آن تعداد ۲۵ تابلوی نقاشی با تکنیک مداد رنگی روی کاغذ و رنگ روغن روی بوم‌ را به تماشا می‌گذارد. نقاشی‌های وی که در زمره آثار رئالیسم جادویی قرار می‌گیرد از باورها ، اعتقادات و اتفاقات زندگی اش نشات می‌گیرد . وزیری در این نمایشگاه شمایل‌های مذهبی و آثار عرفانی که هر کدام داستانی را به همراه دارند در نقاشی‌هایش به تصویر کشیده است. نمایشگاه «باورهای من » ‌عصر جمعه دهم اردیبهشت آغاز به کار می‌کند و تا ۱۵ اردیبهشت به روی دیوار خواهد بود؛ ‌علاقه‌مندان می‌توانند از این نمایشگاه شنبه تا چهارشنبه ساعات ۱۶ تا ۲۰ و جمعه‌ها ساعات ۱۶ تا ?۱در گالرى شکوه واقع خیابان فرمانیه،بلواراندرزگو،خیابان امیر نوری، شماره ۱۹ دیدن کنند.

اجرای گروه «خوش آواز» ویژه بانوان در نیاوران

کنسرت موسیقی سنتی گروه “خوش آواز″ ویژه بانوان، به سرپرستی فاطمه واعظی ، ۹ اردیبهشت ساعت ۱۵ درسالن اصلی فرهنگسرای نیاوران اجرا می‌شود.

به گزارش روابط عمومی بنیاد آفرینش‌های هنری نیاوران، این کنسرت شامل ۱۵ قطعه آوازی از ساخته‌های زنده‌یاد همایون خرم، بیژن یاحقی ، مجید وفادار و جواد لشگری خواهد بود. دراین اجراهنرمندانی چون غزاله ناظر فصیحی(‌نوازنده پیانو)، مینو اصحابی(کمانچه)، منیره فخری (سازهای کوبه‌ای‌) و آواز فاطمه واعظی اعضای گروه خوش آواز را تشکیل می‌دهند.

بازدیدها: 47

مطالب مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *