۱۴۰ بیمار ام.اسی تربت حیدریه در انتظار کمک خیران

تربت حیدریه- ایرنا- رییس انجمن ام.اس تربت حیدریه گفت: تاکنون ۱۴۰ بیمار مبتلا به ام اس در این شهرستان شناسایی شده اند که در انتظار توجه نیکوکاران برای پرداخت هزینه های بالای درمان خود هستند.

به گزارش ایرنا مجید محقق روز پنجشنبه و در آستانه روز جهانی ام.اس (۲۷ می، هفتم خرداد) در حاشیه آیینی که به همین مناسبت در تربت حیدریه برگزار شد، افزود: شماری از نیکوکاران در سه سال فعالیت این انجمن در تربت حیدریه، کمک های خوبی به این انجمن کرده اند که در مقایسه با هزینه های بالای درمان این بیماران، ناچیز است. 
وی در خصوص اهداف برپایی همایش گفت: همه ساله و در روز جهانی ام.اس افراد، گروه‌‎ها و سازمان ها در یک حرکت جهانی و با هدف افزایش آگاهی در باره این بیماری، آیینی برگزار می کنند تا از این طریق ضمن افزایش آگاهی های عمومی، مردم را با وضعیت بیماران ام.اسی بیشتر آشنا کنند. 
محقق در بخش دیگری با بیان اینکه هدف ما خودکفا کردن بیماران ام.اسی است، گفت: در همین راستا به دنبال ایجاد یک مرکز فیزیوتراپی در تربت حیدریه هستیم تا هم کمکی برای بیماران ام.اس باشد و هم از محل درآمد آن، بخشی از هزینه های این بیماران را پوشش دهیم.
وی همچنین شماره حساب ۰۱۰۹۳۸۳۷۰۴۰۰۲ بانک ملی یا شمارکارت ۶۰۳۷۹۹۱۸۹۹۶۶۸۹۱۱ نزد بانک ملی را آماده دریافت کمک های نقدی مردم در سراسر کشور اعلام کرد.
مدیرعامل انجمن ام اس تربت حیدریه نیز به خبرنگار ایرنا گفت: ام.اس یک اختلال غیرواگیر در شبکه اعصاب مرکزی است که می تواند با برخی علائم عصبی که به طور ناگهانی یا به آرامی آشکار می شوند، خود را نشان دهد که هنوز علت و درمان قطعی آن ناشناخته است. 
مرضیه دانایی پور افزود: این بیماری به علت اثراتی که روی شبکه عصبی می گذارد، می تواند منجر به اختلال حرکتی طولانی مدت و در موارد حاد ناتوانی حرکتی شود و علایم آن زمانی آشکار می شوند که سلولهای عصبی مغز و نخاع نتوانند بدرستی با سایر قسمتهای بدن ارتباط برقرار کنند.
وی گفت: ام.اس طیف وسیعی از علایم را ایجاد می کند و می تواند بینایی، تعادل، قدرت، احساس، هماهنگی و اعمال بدن را تحت تأثیر قرار دهد و این علایم ممکن است اشکالات بینایی، اختلالات احساسی، اختلالات گفتاری، لرزش، فلج یا کرخت شدن نواحی مختلف بدن، اختلال ادراری و ضعف عضلانی باشد. 
دانایی پور افزود: یکی از مشکلات مبتلایان به ام.اس برخوردار نبودن از خدمات مناسب توانبخشی است که این خدمات شامل کاردرمانی و فیزیوتراپی، هزینه های زیادی را بر مبتلایان به این بیماری تحمیل می کند.
مرکز شهرستان ۲۵۰ هزار نفری تربت حیدریه در ۱۵۰ کیلومتری جنوب غربی مشهد قرار دارد. 
۶۱۲۱/۵۱۳۲

 

 

انتهای پیام /*

بازدیدها: 28

مطالب مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *