خشکسالی اعتبارات و تعطیلی مرکز آموزش هنری تربت حیدریه

تربت حیدریه – ایرنا – رئیس اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی تربت حیدریه گفت: خشکسالی اعتبارات سبب تعطیلی مرکز آموزش های هنری این اداره از ابتدای امسال شده است.

 

به گزارش ایرنا غلامرضا نجفی سه شنبه شب در آیین آغاز فعالیت مرکز آموزش های شورای موسیقی این شهرستان که با همکاری بخش خصوصی دائر شده، افزود: اگر غفلت کرده و تنها منتظر اعتبارات قطره چکانی دولت بمانیم، باید شاهد تعطیلی کلیه مراکز آموزش فرهنگی و هنری این خطه باشیم.
وی اظهار کرد: با توجه به فقدان اعتبارات و تاکید دولت یازدهم بر جذب ۵۰ درصد نیازها از محل مشارکت های مردمی، شورای موسیقی تربت حیدریه توسط بخش خصوصی راه اندازی و فعال شده است.
نجفی افزود: بر این اساس از یک سو برای مدیر این مرکز از سوی اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی ابلاغ مسئولیت صادر شده و از دیگر سو وی با سرمایه خود این مرکز را راه اندازی کرده است.
وی افزود: شهر ۱۳۰ هزار نفری تربت حیدریه علیرغم اینکه بعد از شهرهای مشهد، سبزوار و نیشابور، چهارمین شهر پرجمعیت خراسان رضوی است اما فاقد مجتمع فرهنگی و هنری است و حال آنکه برخی شهرهای استان از ما غنی ترند.
وی گفت: اکنون ۱۱۶ کانون فرهنگی هنری مساجد، ۱۲ انجمن فرهنگی هنری، هشت موسسه فرهنگی قرآنی، چهار موسسه فرهنگی هنری که کارهای اجرایی انجام می دهند و هشت آموزشگاه آزاد هنری درحوزه های مختلف فرهنگی و هنری در این شهرستان فعالیت دارند.
در آیین راه اندازی مرکز آموزش های شورای موسیقی تربت حیدریه جمعی از مسئولان محلی، هنرمندان و علاقه مند هنر موسیقی حضور داشتند.
مرکز شهرستان ۲۵۰ هزار نفری تربت حیدریه در ۱۵۰ کیلومتری جنوب غربی مشهد قرار دارد.
۵۱۳۲/۶۱۲۱

 

 

 

 

 

بازدیدها: 45

مطالب مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *