گسیختگی شهری تربت حیدریه با اجرای طرح جامع رفع می شود


تربت حیدریه- ایرنا- معاون هماهنگی امور عمرانی استاندار خراسان رضوی گفت: از هم گسیختگی کنونی شهر تربت حیدریه با اجرای طرح جامع و تفصیلی این شهر برطرف می شود.

 

به گزارش ایرنا، محمد مقدوری روز چهارشنبه در نشست بررسی کلیات طرح جامع و تفصیلی تربت حیدریه، در کارگروه تخصصی امور زیربنایی و شهرسازی خراسان رضوی، که با محوریت تربت حیدریه در این شهر برگزار شد، افزود: این شهر از نظر بافت شهری و پراکنش جمعیتی دچار از هم گسیختگی است.
وی تربت حیدریه را دارای موقعیتی ویژه خواند و افزود: در طرح جامع، برای بلوار ورودی این شهر نیز تصمیماتی گرفته شده تا از حالت فعلی خارج شود که طرحی موضعی برای آن تهیه و در کارگروهی ویژه مورد بررسی قرار می گیرد.
در این نشست کلیات طرح جامع و تفصیلی تربت حیدریه، پس از بررسی به تصویب رسید.
معاون هماهنگی امور عمرانی استاندار خراسان رضوی گفت: طبق قانون باید طرح جامع شهری برای تصویب مجدد، به شورای برنامه ریزی و توسعه استان ارجاع تا پس از بررسی عملیات اجرایی آن ابلاغ شود.
مقدوری با بیان اینکه طرح بعد از دو ماه از سوی شورای برنامه ریزی و توسعه استان برای اجرا به پیمانکار ابلاغ می شود، افزود: در خصوص اراضی پادگان تربت حیدریه نیز که در طرح جامع به آنها اشاره شده، لازم است جلسه ویژه ای با حضور نمایندگان وزارت دفاع، راه و شهرسازی و پیمانکار طرح تشکیل شود.
شهر ۱۳۰ هزار نفری تربت حیدریه در ۱۵۰ کیلومتری جنوب غربی مشهد قرار دارد.

بازدیدها: 38

مطالب مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *