متن تفاهمنامه‌ای که سالن‌های دانشگاه آزاد اسلامی را به سینما بدل می کند

 

جنتی

روز گذشته، تفامنامه فرهنگی با محوریت سینما مابین وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی امضا شد، بر اساس این تفاهمنامه دانشگاه آزاد اسلامی سالن های موجود این سازمان را با کمک وزارت فرهنگ به منظور نمایش فیلم ها تجهیز می کند.

به گزارش ایسکانیوز، پیرو مکاتبه رییس دانشگاه آزاد اسلامی مبنی بر اعلام آمادگی به منظور بهره برداری از سالن های دانشگاه آزاد اسلامی به عنوان سینما و اکران فیلم های بلند سینمایی این سالن ها و نیز نقد و بررسی فیلم های سینمایی توسط استادان رشته های جامعه شناسی، روانشناسی، حقوق، تاریخ و معارف اسلامی با مشارکت دانشجویان علاقمند و نیز عوامل تهیه و تولید سینمایی و بالمال افزایش مخاطبان سینمای ملی و فراهم آوردن امکان نمایش این فیلم ها در شهرهایی که تاکنون شهروندان دسترسی به سینما نداشته اند و موافقت و استقبال وزیر محترم فرهنگ و ارشاد اسلامی با این امر و ابلاغ آن به ریاست محترم سازمان سینمایی به منظور برنامه ریزی و اقدام، بدین وسیله تفاهم نامه همکاری بین دانشگاه آزاد اسلامی به نمایندگی آقای دکتر سید طه هاشمی معاون فرهنگی دانشجویی دانشگاه و وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی به نمایندگی آقای حجت الله ایوبی معاون وزیر و رئیس سازمان سینمایی وزارت متبوع به شرح زیر منعقد می شود:

۱- دانشگاه آزاد اسلامی ظرف مدت حداکثر یک ماه پس از انعقاد تفاهم نامه نسبت به معرفی سالن های دانشگاه به انضمام موقعیت مکانی، ظرفیت صندلی، وضعیت کلی سالن از نظر نور، صدا و امکانات جانبی مورد نیاز به سازمان سینمایی اقدام نماید.

۲- در فاز اول, دانشگاه حداقل ۴۰ سالن متشکل از سالن های موجود در تهران و شهرستان ها با رعایت دقیق مفاد ماده یک این تفاهم نامه به منظور برنامه ریزی برای اکران به سازمان سینمایی اعلام می نماید.

تبصره: تعداد سالن های دانشگاه پس از سه ماه از اجرای موفق برنامه قابل افزایش می باشد.

۳- اقدام دانشگاه و سازمان سینمایی معطوف به جلب و جذب دانشجویان، استادان، کارکنان خانواده های آنان بوده که شمار عظیمی از شهروندان کشور را در شهرهای مختلف شامل می شود و مسوولیت رفع هرگونه موانع برای بهره گیری از سیر طبیعی اکران فیلم های سینمایی به عهده دانشگاه است و هیچ گونه تغییری در جدول اکران قابل پذیرش نمی باشد.
۴- سازمان سینمایی ضمن تعریف حق رایت دانشگاهی، امکان اکران فیلم های سینمایی در دانشگاه را فراهم و براساس عرف موجود سینمایی معمول در کشور، بخشی از فروش گیشه را به تهیه کنندگان فیلم های سینمایی اختصاص می دهد.
۵- تبلیغات فیلم های سینمایی در محیط دانشگاه به عهده دانشگاه بوده و هزینه آن به انضمام هزینه های سالن طبق عرف معمول به دانشگاه تعلق می گیرد.
۶- مسوولیت برگزاری جلسات تهیه کنندگان، کارگردانان، بازیگران و چاپ و انتشار مباحث مطروحه در آن جلسات بر عهده طرفین می باشد که در قالب کتاب و DVD منتشر می گردد.
۷- مسوولیت تجهیز فنی سالن های دانشگاه به شکلی که امکان پخش دیجیتال فیلم ها در آنها فراهم شود با سازمان سینمایی می باشد که دانشگاه با معرفی شرکت به سازمان سینمایی نسبت به این امر اقدام می نماید.
۸- دانشگاه تعهد می نماد که حداقل به مدت ۵ سال سالن های موصوف به نمایش فیلم های سینمایی اختصاص داده شده تداوم یابد.
۹- مسوولیت مدیریت سالن, فروش اینترنتی بلیط، فروش گیشه و همچنین بوفه سالن ها به عهده دانشگاه می باشد.
۱۰- دانشگاه موظف است آمار فروش فیلم ها را به صورت دقیق و منظم به سازمان سینمایی گزارش تا در جدول فروش فیلم های سینمایی منظور و هدف افزایش مخطاب به صورت عینی محقق شود.
۱۱- در صورت بروز هرگونه اختلاف در اجرای مفاد فوق, موضوع از طریق رایزنی میان رئیس سازمان سینمایی و معاون فرهنگی دانشگاه حل و فصل می شود و در صورتی که اختلاف همچنان وجود داشته باشد به رئیس دانشگاه و وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی ارجاع و تصمیم مشترک ایشان لازم الرعایه می باشد.
۱۲- این تفاهم نامه در ۱۱ ماده و چهار نسخه که حکم واحد دارد تنظیم و در تاریخ ۱۸/۳/۹۵ به امضا رسید.

بازدیدها: 11890

مطالب مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *