سرانه فضای سبز تربت حیدریه ۴٫۵متر زیر استاندارد کشوری

تربت حیدریه- ایرنا- مسئول فضای سبز شهرداری تربت حیدریه گفت: سرانه کنونی فضای سبز در این شهر هشت مترمربع است که این از میانگین کشوری آن، که ۱۲٫۵ متر برای هر نفر است، ۴٫۵ متر کمتر است.

سارا امینیان روز پنجشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: البته با احتساب فضای سبز بوستان جنگلی پیشکوه و بهشت جواد، سرانه فضای سبز هر شهروند تربت حیدریه به ۳۲ مترمربع می رسد.
از سرانه فضای سبز استان خراسان رضوی هیچ عددی در دست نیست اما سرانه این شاخص در مشهد ۱۳ متر مربع است که با احتساب باغهای پیرامونی شهر این رقم به ۲۶ متر مربع می رسد.
امینیان با اشاره به وجود پنج بوستان عمومی و ۱۵ بوستان محله در تربت حیدریه، مجموع درختان بوستان های این شهر را دو هزار ۱۰۰ اصله و درختان پارک های محلات را نیز ۴۵۰ اصله عنوان کرد.
وی گفت: بوستان جنگلی پیشکوه نیز به مساحت ۸۰۰ هکتار که عملیات ساخت، تجهیز و آماده سازی آن از سال ۷۸ در حاشیه شهر آغاز شده و ادامه دارد در تهویه و تلطیف هوای تربت حیدریه نقش موثری دارد. 
مسئول فضای سبز شهرداری تربت حیدریه هزینه توسعه و نگهداری فضای سبز این شهر را ماهانه افزون بر هشت میلیارد ریال عنوان و بیان کرد: برای آبیاری این فضاها از ۱۰ حلقه چاه، پساب تصفیه خانه و نیز آب شرب شهر استفاده می شود.
امینیان با بیان اینکه بوستان پیشکوه شامل گلزار شهدا، پارک سنگی، رستوران، کافه سنتی و مصلی است که در آن وسایل تفریح کودکان قرار دارد، گفت: در داخل این مجموعه پارک ویژه بانوان در زمینی به مساحت ۱۵ هزار مترمربع ایجاد و تا کنون بیش از هزار میلیارد ریال برای تجهیز آن هزینه شده است. 
شهر ۱۳۰ هزار نفری تربت حیدریه در ۱۵۰ کیلومتری جنوب غربی مشهد قرار دارد.
۶۱۲۱/۵۱۳۲

 

بازدیدها: 36

مطالب مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *